۱۴ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6917157
T T
۰ نفر

مصر برضرورت تقویت روابط با ایران تاکید کرد

۱۴ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6917157
مصر برضرورت تقویت روابط با ایران تاکید کرد # دمشق ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/12/78 مصر روز شنبه بر ضرورت تقویت روابط میان این کشور وجمهوری اسلامی ایران در زمینه های اقتصادی وبازرگانی ، تاکید کرد .
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، موء سسه سرمایه گذاری مصر در بیانیه ای که روز شنبه در قاهره منتشر کرد، افزود، دو کشور باید از عضویت خود در سازمان کنفرانس اسلامی برای تقویت روابط اقتصادی میان کشورهای عضو این سازمان بهره گیرند .
براساس این بیانیه ، روابط سیاسی میان مصر وایران بسیار بهبود یافته است به طوری که این روابط در حجم همکاری های اقتصادی وبازرگانی میان دو کشور، تاثیری مثبت داشته است .
این بیانیه تاکید کرده است ، جمهوری اسلامی ایران می تواند مرکزی برای صادرات مصر به بازارهای اروپا وکشورهای آسیای میانه وهمچنین مصر می تواند مرکزی برای صادرات ایران به کشورهای آفریقایی باشد .
در سی وسومین نمایشگاه بین المللی بازرگانی مصر که از دهم اسفند ماه جاری در قاهره گشایش یافت ، جمهوری اسلامی ایران با 38 شرکت تولیدی ، خدماتی ، صنعتی، بازرگانی ، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه های مختلف از جمله لوازم خانگی ، مهندسی، تجهیزات برق ، ابزار آلات ، ماشین آلات راه سازی ومعدنی، به نمایش گذاشته است .
دراین نمایشگاه بیش از 57 کشور جهان حضور دارند.
در نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مصر که آبان ماه گذشته در قاهره برگزار شد، دو کشور موافقت نامه هایی به ارزش 200 میلیون دلار امضا کردند.
۰ نفر