۹ مرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6902915
T T
۰ نفر
پروازهای هواپیمایی آسمان به قزاقستان برقرار شد # آلماتی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 9/05/78 شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد : از این پس در هفته دو پرواز از ایران به قزاقستان انجام خواهد داد .
ماشاء الله صمدی مدیرکل هواپیمایی آسمان در مشهد روز شنبه در تماسی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در آلماتی گفت : این شرکت از این پس از ساری و مشهد به شهرهای آکتاو و آلماتی در قزاقستان پرواز خواهد داشت .
به دنبال قطع پروازهای ایران ایر به آلماتی به مدت پنج ماه ، شرکت آسمان از مدیرکل پایگاه هواپیمایی خود در مشهد خواست تا با سفر به قزاقستان زمینه برقراری پروازهای این شرکت را فراهم سازد .
صمدی گفت : با مذاکرات انجام شده با مقامات قزاق موافقت شد، شرکت آسمان در روزهای سه شنبه هر هفته در مسیر ساری - آکتاو - ساری و در روزهای جمعه هر هفته در مسیر مشهد - آلماتی - مشهد پرواز داشته باشد .
به گفته وی پروازهای ساری - آکتاو از 19 مرداد و مشهد - آلماتی از 29 مرداد راه اندازی خواهد شد . بندر آکتاو در غرب قزاقستان مهم ترین بندر این جمهوری آسیای مرکزی است که بیشتر تجار قزاقستانی طرف قرارداد با تجار ایرانی استانهای شمالی کشور را اهالی آکتاو و منگستاو تشکیل می دهند.
برقراری پرواز در مسیر ساری - آکتاو - ساری ، رفت و آمد تجار دوکشور را تسهیل خواهد کرد و بدون شک موجب رونق مبادلات بازرگانی بین تجار استان های شمالی ایران و طرف های قزاقی انان خواهد شد.
شهر زیارتی مشهد نیز که مورد توجه مسلمانان جنوب قزاقستان است هر ساله پذیرای صدها نفر از زائرین ثامن الائمه و گردشگران این کشور است .
استان خراسان و استان جنوبی قزاقستان قرارداد خواهر خواندگی دارند که پرواز از قزاقستان به مشهد نیز موجب خرسندی و تمایل بیشتر زائران و گردشگران برای سفر به این شهرستان خواهد شد .
صمدی ، مدیرکل پایگاه آسمان در مشهد در زمینه برقراری و افزایش پرواز به کشورهای آسیای مرکزی اظهار داشت، این شرکت تلاش می کند بستر مناسبی را برای حضور بازرگانان و گردشگران به ایران فراهم سازد و افزایش پروازها به این منطقه نیز با این دیدگاه صورت می گیرد.
پیش از این نیز ایران ایر اعلام کرده بود پس از پنج ماه توقف از هشتم شهریور پروازهای خود به آلماتی را از طریق تاشکند از سر خواهد گرفت .
۰ نفر