۳۰ اسفند ۱۳۷۹،‏ ۰:۰۱
کد خبر: 6894539
T T
۰ نفر
کاهش مشتریان کارتهای اعتباری در آمریکا # واشنگتن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/12/79 در حالی که تبلیغات از سوی بانکها و موسسات مالی برای دادن کارت اعتباری به مردم بسیار زیادتر از قبل شده است ، اما مردم آمریکا کمتر از گذشته به این دعوتها پاسخ می دهند. موسسه پژوهشی "بای گلوبال " واقع در نیویورک، در بررسیهای خود به این نتیجه رسیده است که تبلیغات برای اعطای کارتهای اعتباری بطور بی سابقه ای افزایش یافته ولی استقبال مردم آمریکا از این تبلیغات تا حد بی سابقه ای تنزل کرده است. بر پایه گزارش این موسسه که روز دوشنبه منتشر شد، طی سال 2000 بانکها و موسسات مالی آمریکا مجموعا حدود 54/3 میلیارد دعوت نامه برای اعطای کارت اعتباری برای مردم این کشور ارسال داشته اند. این رقم نسبت به تعداد 87/2 میلیارد که برای سال 1999 گزارش شده بود ، افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. در سال 2000 به آدرس هر منزل در آمریکا بطور متوسط هر 10 روز یک دعوت نامه برای دریافت کارت اعتباری ارسال شده است. اما نسبت مردمی که به این دعوتها پاسخ مثبت داده اند فقط 6/0 درصد بوده است. نسبت پاسخگویی در سال 1999 حدود یک درصد بوده است. بر پایه این گزارش در حال حاضر حدود 75 درصد خانواده های آمریکایی حداقل یک کارت اعتباری که مصرف عام دارد در اختیار دارند. این عده بطور متوسط 4/2 کارت در اختیار دارند. " اندرو دیویدسون " که سرپرستی پژوهش فوق را بعهده داشته اظهار داشت ، دیگر تبلیغاتی مثل بهره 9/2 درصدی برای کارتهای اعتباری جذابیت خود را از دست داده است و بانکها و موسسات صادرکننده کارت باید به فکر ایجاد جاذبه های تازه باشند تا بتوانند مردم را وادار به گرفتن وام برای خرید روزمره نمایند. بر پایه این گزارش کارتهای اعتباری که ابتدا با وعده نرخ بهره صفر درصد یا بهرهای کمتر از سه درصد مردم را بسوی خود می کشانند بعد از مدت کوتاهی یکباره بهره را بالا می برند. نرخ بهره ای که بسیاری از کارتهای اعتباری بطور معمول برای مشتریان غیر ویژه خود مقرر می سازند ، 19 درصد است. 522/032/ 05 / 3 -ش /

سرخط اخبار اقتصاد