۶ تیر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6871559
T T
۰ نفر
پنج رام قطار فوق العاده به ناوگان راه آهن در مسیر مشهد - تهران افزوده شد # مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/04/1379 داخلی.اجتماعی.اقتصادی.حمل.نقل.راه آهن.
یک منبع مسوول گفت: پنج رام قطار فوق العاده مسافربری برای ارایه تسهیلات به زایران حرم رضوی طی تابستان به ناوگان فعال در مسیر مشهد-تهران افزوده شد.
معاون فنی راه آهن ناحیه خراسان افزود: فعالیت این تعداد قطار مسافربری همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی مدارس، طی چند روز گذشته آغاز شده است.
محمدهادی ضیایی مهر روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: به این ترتیب در ایام تابستان روزانه 13 رام قطار با گنجایش 15 هزار مسافر از مبدا مشهد به سمت مقصدهای تعیین شده حرکت می کنند.
وی افزود: در اجرای تدابیر راه آهن جمهوری اسلامی برای سهولت سفر هموطنان آذربایجانی نیز قطار مشهد - تبریز و بالعکس نیز طی تابستان امسال دو بار در هفته در این مسیر رفت و آمد می کند.
معاون فنی راه آهن خراسان همچنین گفت:طی چند روز آینده قطارهای مسافربری مسیر مشهد - اصفهان و مشهد - یزد نیز به حرکت در می آیند.
ضیایی مهر افزود:طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال به ترتیب 381 هزار نفر و 246 هزار نفر مسافر و زایر حرم رضوی به وسیله قطار به شهر مقدس مشهد تردد داشته اند.
بر اساس آمار مقایسه ای، این تعداد مسافر در فروردین ماه یک درصد کاهش و در اردیبهشت ماه سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.
۰ نفر