۱۳ آبان ۱۳۸۱، ۰:۰۱
کد خبر: 6824322
T T
۰ نفر
بازار بسته کشور، عامل بی توجهی به مقوله کیفیت است # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/08/81 داخلی.اقتصادی. کیفیت. یک عضو هیات علمی نخستین کنگره سالانه کیفیت گفت: "به دلیل بسته بودن بازارهای کشور و نبودن رقابت، به مقوله کیفیت توجهی نمی شود." مهندس مسعود سخاوی که در دومین روز برگزاری این کنگره سخن می گفت، افزود: "در بازارهای برخی کشورها به دلیل رقابتی که وجود دارد، مشتری محور اصلی است و ما برای این که بتوانیم خود را با واقعیات موجود در جهان هماهنک کنیم، باید الگوی جدیدی را در بازار کشور پیاده کنیم." وی با تاکید به نقش مدیریت در بهبود کیفیت گفت: "تا زمانی که الگوهای مدیریت عوض نشود، هیچ بهبودی در سطح کیفیت حاصل نخواهد شد." سخاوی مشتری مداری را "راز بقا در بازارهای رقابتی جهان" عنوان کرد و گفت: "پایه و اساس رقابت کیفیت است و اساس کیفیت نیز رضایت مشتری است." دکتر مهران سپهری یکی دیگر از اعضا هیات علمی این کنگره در سخنرانی خود با تاکید به نقش آموزش در کیفیت گفت: "افزایش کیفیت نیاز به آموزش دارد." این استاد دانشگاه،افزود: "اگر کیفیت خدمات و نیروی انسانی با آموزش -های لازم افزایش یابد، می توان به افزایش کیفیت تولید نیز امیدوار بود." وی افزود: "با قوانین ساختگی و بدون توجه به واقعیتهای دنیای امروز نمی توان سطح کیفیت محصولات و خدمات را افزایش داد. بلکه با قبول اصل رقابت باید ارتقای کیفیت را به عنوان پایه و اساس پیشرفت اقتصادی هدف قرار داد." وی افزود: "تاکنون به دلیل نبود فضای رقابتی، مدیران توجه چندانی به مقوله کیفیت و رضایت مشتری نداشته اند." دکتر سپهری گفت: "این کنگره برای مدیران و تصمیم گیرندگان ارشد و افراد حرفه ای فعال در زمینه کیفیت، یک فرصت برای آموزش و انتقال تجربه است و فرصت مناسبی است تا با اصول کیفیت بیشتر آشنا شده و در تلاشهای آتی خود به کار ببندد." اقتصادی. 1579/ د.ا/
۰ نفر