وزیر بازرگانی مشتری مداری را راه نجات صنعت خودروسازی کشور اعلام کرد # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/04/81 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.خودرو. وزیر بازرگانی روز سه شنبه در همایش بین المللی" صنعت خودرو ، کیفیت ، رضایت و رقابت در عرصه جهانی"، مشتری مداری را تنها راه نجات صنعت خودرو در ایران، اعلام کرد. "محمد شریعتمداری"، با انتقاد از حمایتهای بدون برنامه از صنعت خودرو- سازی کشور، گفت: حمایت از این صنعت باید براساس یک قاعده روشن ، منطقی ، هدفمند و زمان دار باشد. وی خودروسازی را موتور محرکه صنعت کشور اعلام کرد وگفت:دولت توجه خاصی به این بخش از صنعت داشته و پیش از اعلام هر تصمیمی درباره صنعت خودرو آثار احتمالی آن را بر تولیدات کشور ، بدقت بررسی می کند. شریعتمداری خودروسازی را یکی از بخشهای اشتغالزا در کشور اعلام کرد و گفت : بیش از 450 هزار نفر در قالب حدود 30 هزار کارگاه کوچک و بزرک در این بخش فعال هستند. وزیر بازرگانی سپس با اشاره به تغییراتی که در مدیریت واحدهای بزرک خودروسازی در جهان ایجاد شده، گفت : فعالیت برخی شرکتهای کوچک خودروسازی در ایران با توجه به استانداردهای جدید تولید این صنعت در جهان توجیه اقتصادی ندارد. وی خواستار ادغام و یکپارچه سازی واحدهای کوچک تولید خودرو در کشور شد و گفت: این واحدها می توانند همزمان برای ارتقای کیفیت تولید و دسترسی به بازارهای جهانی با خودروسازان بزرک خارجی، مشارکت کنند. وزیر بازرگانی سپس خواستار توجه خودروسازان به بهبود کیفیت، رفاه، کاهش آلایندگی، ارتقای ایمنی ، خدمات پس از فروش و احترام به حقوق مصرف - کننده در تولیدات شد. شریعتمداری گفت: توجه به رشد و بالندگی این صنعت و جلوگیری از ایستایی آن، باعث ایجاد نشاط در جامعه می شود و در مقابل تولید بی کیفیت و با ایمنی پایین نتیجه ای جز احساس خمودی و خفت در جامعه بدنبال نخواهد داشت. وزیر بازرگانی گفت: برخی تولیدات صنعت خودروسازی کشور هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد و برخی از این خودروها با مصرف غیرمتعارف سوخت حدود چهار برابر ارزش اولیه اش در طول استفاده از آن به اقتصاد کشور اسیب می رساند. وی از نظارت منطقی، روشن و شفاف از صنعت خودروسازی کشور حمایت کرد و گفت: صنعت خودروسازی باید در سایه حمایت تعرفه ای و غیرتعرفه ای در مسیر اصلاح ایرادهای تولید حرکت کند. اقتصادی.1370/40/2

سرخط اخبار اقتصاد