۱ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6592792
T T
۰ نفر
عملیات حمل سومین سکوی حفاری طرح سلمان با موفقیت انجام شد .........................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/03/86 داخلی.اقتصادی.نفت.سکو.سلمان.
عملیات حمل سومین سکوی حفاری طرح توسعه میدان نفت و گازسلمان با موفقیت به پایان رسید و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، عملیات نصب این سکو همراه با نصب یکی از پلهای رابط از اوایل هفته آینده آغاز می شود.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت پتروایران، "سیدحمید موسوی" مدیر طرح EPC2 میدان سلمان، عملیات حمل سکوی B-2SK این میدان با وزن تقریبی یک هزار تن سی ام اردیبهشت ماه امسال با موفقیت به پایان رسید.
وی حمل پل رابط میان دو سکوی PP3 و NPP را نیز از فعالیتهای اخیر در میدان نفت و گاز سلمان خواند که همزمان با سکوی B-2SK انجام شد. این سازه ها به وسیله بارج تندگویان و شناور بهرگان - 4 به منطقه عملیاتی سلمان حمل می شوند.
موسوی تصریح کرد: هر دو نصب با استفاده از جرثقیل دریایی HLB5000 صورت خواهد گرفت.
این گزارش با اشاره به این که باوجود چاههای حفاری شده نصب موفقیت آمیز سکوی فوق از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: به علت آن که پل مذکور رابط بین تاسیسات موجود و سکوی نصب شده PP3 است، علمیات نصب آن از حساسیت بالایی برخوردار است.
براساس این گزارش، هدف از اجرای این طرح بهره برداری از مخزن دالان میدان گازی با ظرفیت تولید روزانه 500 میلیون فوت مکعب و افزایش تولید در لایه های نفتی این میدان به میزان 50 هزار بشکه در روز است. طرح توسعه میدان سلمان در مجاورت مرز آبی جمهوری اسلامی ایران و امیرنشین ابوظبی و در فاصله 142 کیلومتری جنوب جزیره لاوان قرار دارد.
اقتصام. 1561/1558/ شماره 104 ساعت 55:14 تمام انتهای پیام D01.48-55-14
۰ نفر