۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6592060
T T
۰ نفر
نشست مجمع اتحادیه پایانه های مسافربری شهرهای کشور در اصفهان گشایش یافت ......................................................................
اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/02/86 داخلی.اجتماعی. شهری. حمل و نقل نخستین نشست مجمع عمومی اتحادیه سازمانهای پایانه های مسافربری شهرهای کشور روز چهارشنبه در اصفهان گشایش یافت.
مدیرعامل اتحادیه سازمانهای پایانه های مسافربری شهرداری های کشور در این نشست گفت:سالانه 500 هزار سفر از طریق پایانه های کشور صورت می گیرد که سهم هر ایرانی به طور متوسط در سال بیش از هفت سفر است.
"جواد خیری" افزود: این در حالی است که اکثر شهرهای کشور فاقد پایانه مناسب می باشند و تنها 90 شهر کشور از پایانه برخوردارند.
وی با بیان این نکته که تامین هزینه ی پایانه ها با مشکلاتی مواجه است، اضافه کرد:امسال در تهران فقط 960 میلیون تومان برای هزینه برق پایانه ها در نظر گرفته شده است.
وی، گفت:تامین هزینه های آب،برق، گاز و تلفن پایانه های هرساله رقم زیادی را به سازمان پایانه ها تحمیل می کند و ضروری است دولت دراین زمینه تسهیلاتی در اختیار این واحدهای خدماتی قرار دهد.
خیری تصریح کرد: پارسال پیشنهادی مبنی بر کمک دولت به پایانه های مسافربری به وزارت کشور ارائه شد که در دولت مورد تصویب قرار گرفت و در قالب لایحه تدوین و به مجلس ارائه گردید.
وی تامین امنیت پایانه ها را ضروری دانست و گفت: پایانه ها نیزباید مانند فرودگاه ها و ایستگاه های قطار پوشش امنیتی داشته باشند.
خیری اضافه کرد: در این راستا هماهنگی لازم با نیروی انتظامی به عمل آمده است و در نخسیتن گام، فردا پاسگاه پلیس در ترمینال "صفه" اصفهان فعالیت خود را آغاز می کند.
وی استفاده از تجربیات استانهای مختلف در راستای ارتقای وضعیت پایانه ها را ضروری دانست و تصریحکرد: استان اصفهان دراین بخش اقدامات مناسبی انجام داده است که به عنوان الگو می توان در استانهای دیگر نیز اجرا شود.
نشست مدیران عامل سازمانهای پایانه های مسافربری شهرداری های کشور امروز و فردا در اصفهان برگزار می شود.
558/543 شماره 069 ساعت 44:12 تمام انتهای پیام D26.12-44-26
۰ نفر