۲۸ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6586977
T T
۰ نفر
فارس میزبان دولت/ تعاونی سنگبران صفاشهر خرم بید: چندین کارخانه سنگبری خرم بید در حال تعطیلی است ......................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/1/86 داخلی.هیات دولت.فارس.
تعاونی سنگبران صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید طی نامه ای به رییس جمهوری اعلام کرد: به علت حمل سنگهای تولیدی معادن خرم بید توسط مجتمع معادن به خارج ازاین شهرستان، متاسفانه تعدادی از کارخانه های سنگبری این شهر تعطیل شده اند و تعدادی به صورت نیمه فعال به کار خود ادامه می دهند.
در نامه این تعاونی که روزسه شنبه درمحل سخنرانی رییس جمهوری در جمع مردم شهرستان خرم بید، توزیع شد، آمده است: از سال 81 تاکنون تعداد یکصد واحد کارخانه سنگبری در صفاشهر تاسیس و راه اندازی شده است که حدود دو هزار نفر مشغول بکار شده اند.
این نامه می افزاید: روند فعلی خروج سنگهای معدن از شهرستان خرم بید، باعث بیکاری تعداد زیادی از کارگران شده است.
در این نامه براساس بند چهار پروانه بهره برداری معادن از رییس جمهوری درخواست شده است: برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه های سنک و بیکاری بیشتر کارگران منطقه،سنگهای تولیدی مجتمع معادن ده بید،تحویل کارخانه های شهرستان خرم بید شود.
در این نامه آمده است: باشد تا ان شاء الله امید ایجاد شده در دل کارگران محروم صفا شهری به یاس و ناامیدی تبدیل نشود.
اکثر اهالی شهرستان خرم بید نسبت به نحوه بهره برداری از معادن سنک این شهرستان وآنچه که رسیدگی نشدن مناسب به خواسته های خود در این خصوص نامیدند، امروز درمحل سخنرانی رییس جمهوری به انواع روش هااعتراض خودرااعلام می کردند.
این مردم می گویند که با وجود تعدد معادن سنک،از نعمت این معادن برخوردار نشده اند و منافع آنها در دست گروهی خاص است.
نماینده مردم خرم بید در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: به رغم پیگیریهای انجام شده از طریق وزارت صنایع و محاکم قضایی، هنوزدرصد قابل توجهی از معادن این منطقه در اختیار مردم قرار نگرفته است.
دکتر محمود محمدی روز سه شنبه در جمع مردم و مسوولان خرم بید خطاب به رییس جمهوری افزود: معدن خواران این منطقه با اعمال نفوذ در قانون معدن،حق این مردم را تضییع نموده اند و مزدورانی رااجیر می کنند تا افکار عمومی را نسبت به امام جمعه، نماینده مجلس و مسوولان محلی و استانی مخدوش کنند.
وی افزود: مردم خرم بید خواهان رفع تبعیض، محرومیت و اجرای عدالت در زمینه معادن هستند.
وی اظهارداشت:این شهرستان در چند کیلومتری تخته سنگهایی است که مهد تمدن ایران است اما سالهاست که در محرومیت و تبعیض دست و پا می زند.
این نماینده مجلس ادامه داد: آقای رییس جمهوری !مردم انتظاردارندتا دراین سفر جنابعالی تکلیف این معدن را مشخص کنید و به مردم نوید رفع تبعیض و محرومیت را بدهید.
رییس جمهوری در این مراسم گفت که موضوع معادن خرم بید را در جلسه دولت طرح و پیگیری می کند.
شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر دارای دو شهر صفاشهر و قادرآباد، دو بخش مرکزی و مشهدمرغاب،سه دهستان و 308 آبادی که از این تعداد تنها 28 آبادی مسکونی است.
معادن سنک انگورک،چاه مرغی، کوه سفید حسن آباد، خورجان، سیلس، سنک گچ، شن و ماسه از معادن مهم شهرستان خرم بید است.
خرم بید در 187 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
680/515/675 شماره 173 ساعت 34:17 تمام انتهای پیام D28.17-34-23
۰ نفر