۱۵ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6577431
T T
۰ نفر

امسال ساخت 95 سد در دستور کار دولت قرار دارد

۱۵ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6577431
امسال ساخت 95 سد در دستور کار دولت قرار دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/15 اقتصاد.نیرو.سد تبریز- معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه آب در آینده دنیا نقش اساسی و ویژه ای دارد ، گفت: دولت برای استفاده از ذخایر آبی کشور، احداث همزمان 95 سد را در برنامه سال جاری خود قرار داده است.
به گزارش ایرنا، دکتر پرویز داودی امروز (جمعه ) در مراسم افتتاح و آبگیری سد مخزنی خدا آفرین از توابع شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی ، توان دولت در انجام فعالیت های عمرانی را بیش از دو برابر وضعیت کنونی دانست و افزود: اگر اعتبارات مورد نیاز دولت در زمینه کارهای عمرانی تامین شود بسرعت شاهد تحول عظیمی در بخش های مختلف کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه این سد منافع فراوانی برای مردم منطقه دارد ،تصریح کرد: تصویب طرح منطقه آزاد ارس در جلسه استانی هیات دولت در استان آذربایجان شرقی و آغاز آبگیری این سد موقعیت مناسبی برای تبدیل شدن منطقه به قطب اقتصادی فراهم کرده است.
داودی با اشاره به احداث این سد که به صورت مشترک با کشور آذربایجان ساخته شده گفت: این سد پیام صلح و دوستی است و باعث تقویت و تحکیم روابط دوستانه دو کشور خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نهم ساکنان مناطق مرزی را مرزداران امین کشور می داند، اظهار داشت: دولت معتقد است توجه به حضور مردم ساکن مناطق مرزی و رونق زندگی آنان موجب حفظ و تقویت مرزهاست و از این رو اهمیت ویژه ای به رفع مشکلات آنان قایل است.
وی خطاب به وزیر نیرو و مسئولان استانی توصیه کرد: در رسیدگی به مشکلات مردم روستاهای غرق شده در مخزن سد خدا آفرین تلاش مضاعف داشته باشید و آنها را دقیق مورد رسیدگی قرار دهید.
داودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت جایگاه ویژه ای به احداث سدهای برق آبی قائل است، با اشاره به مزایای اینگونه سدها خاطرنشان کرد: تامین برق مورد نیاز در کنار معتدل کردن آب و هوای منطقه تامین آب برای مصارف صنعتی ، کشاورزی ، رونق گردشگری ، تقویت آب های زیر زمینی و افزایش سرمایه گذاری در منطقه از جمله مزایای ساخت این گونه سد ها است.
وی حجم بالای اشتغال را از دیگر مزایای این گونه سدها دانست و گفت: دولت از احداث این سدها به طور جدی حمایت می کند.
معاون اول رئیس جمهور احداث سد خدا آفرین در کنار سد شهید مدنی را موجب ایجاد تحول بزرگی در استان آذربایجان شرقی دانست.
شماره 026 ساعت 19:25 تمام
۰ نفر