۱۳ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6534854
T T
۰ نفر
دولت اندونزی گزینه های محدودکردن پرداخت یارانه سوخت رابررسی می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/13 اقتصاد.یارانه.اندونزی.هدفمندی 89 تهران - دولت اندونزی در حال بررسی گزینه های گوناگون محدودکردن پرداخت یارانه سوخت در این کشور است.
گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری بلومبرگ حاکی است، هم اکنون دولت اندونزی در حال بررسی دو گزینه مختلف برای محدودکردن یارانه های سوخت با هدف کاهش فشار بر بودجه این کشور است.
در این راستا دولت اندونزی در نظر دارد از ابتدای سال آینده میلادی (کمتر از یک ماه دیگر) عرضه سوخت یارانه ای را در جاکارتا (پایتخت این کشور) و شهرهای اطراف آن محدود کند.
سوسیلو بامبانگ یودهیونو رییس جمهور اندونزی پیش از این اظهار داشته بود: مهار یارانه سوخت مصرفی در اندونزی، به بزرگترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا کمک می کند تا مخارج ناشی از پرداخت یارانه در بودجه این کشور را بیش از 9/8 درصد کاهش داده و آن را در سال آینده میلادی به رقم 20 میلیارد و 500 میلیون دلار برساند.
این گزینه ها عبارتند از حذف یارانه موتورسیکلت ها، مجاز بودن وسایل نقلیه عمومی و ماهیگیران به استفاده از سوخت یارانه ای و یا حذف یارانه سوخت وسایل نقلیه ای که پیش از سال 2005 تولید شده اند.
یک مقام مسوول در اندونزی اظهار داشت: این برنامه در جولای سال 2011 میلادی به شهرهای بالی و جاوه گسترش خواهد یافت و بخش های جزیره برونئو، سوماترا و سولاوسی از سال 2014 میلادی آن را اجرایی می کنند.
اجرای برنامه یادشده به دولت اندونزی کمک می کند تا سهمیه سوخت یارانه ای را با 40 درصد کاهش به میزان 22 میلیون و 160 هزار کیلولیتر کاهش دهد.
این در حالی است که محدودسازی یارانه سوخت موتورسیکلت ها، حمل و نقل عمومی و ماهیگیران در دسترس تر بنظر می رسد و میزان مصرف بنزین یارانه ای را بیش از 11 میلیون کیلولیتر و میزان مصرف گازوییل یارانه ای را افزون بر سه میلیون و 600 هزار کیلولیتر کاهش خواهد داد.
اقتصام 1561**9169** شماره 035 ساعت 12:43 تمام
۰ نفر