۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6521976
T T
۰ نفر

در نشست بانک جهانی/

۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6521976
در نشست بانک جهانی/ وزرای اقتصاد ایران و مالزی بر ارتقا روابط اقتصادی تاکید کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/06 اقتصاد.سرمایه گذاری .بانک جهانی تهران - وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با وزیر اقتصاد مالزی بر ارتقا روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران، سیدشمس الدین حسینی با اشاره به مشترکات مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور در عرصه های بین المللی ، تحولات اقتصادی کشورمان بویژه در حوزه های خصوصی سازی و بازار بورس ایران را فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی دانست.
وزیر اقتصاد در ادامه مشارکت مالزی را برای سرمایه گذاری در اوراق مشارکت ارزی دولتی (صکوک ) توسط جمهوری اسلامی ایران خواستار شد و افزود: این اوراق براساس الگوی اسلامی منتشر می شود و خریداران این اوراق در مسیری سرمایه گذاری می کنند که دارای سودی مطمئن و غیرربوی است.
حسینی از همتای مالزیایی خود دعوت کرد ضمن سفر به ایران از نزدیک با تحولات مهم اقتصادی و پروژه های سرمایه گذاری خارجی ایران آشنا شوند.
وزیر اقتصاد مالزی نیز ضمن استقبال از پیشنهادات وزیر اقتصاد کشورمان و ابراز خرسندی از شکوفایی اقتصادی دستاوردهای شگرف کشورمان، رشد مناسبات اقتصادی متناسب با روابط سیاسی را خواستار شد.
وی از بخش خصوصی دو کشور به عنوان عواملی یاد کرد که می توانند در توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور موثر باشند.
وی با اشاره به انتشار اوراق صکوک توسط کشورمان، گفت: بنده مطمئنم که این اوراق مطابق با اصول شریعت اسلامی است و ما این طرح را مورد بررسی قرار می دهیم.
وزیر اقتصاد مالزی بهبود روابط تجاری دو کشور از طریق قراردادهای تجارت ترجیحی و سپس گسترش آن به سایر کشورها را از ابزارهای مفید و قابل اجرا برای ارتقا روابط اقتصادی دو کشور دانست.
وی در پایان تصریح کرد: ایران دارای توانمندیها و پتانسیل های زیادی است و شرکت های مالزیایی تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در ایران دارند.
اقتصام ** 9141 ** 1558 شماره 080 ساعت 17:44 تمام
۰ نفر