۵ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6508187
T T
۰ نفر

در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

۵ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6508187
در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خلیلیان: محدودیت های قانونی برای ممنوعیت اقلام کشاورزی اعمال شده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/05 اقتصاد.جهاد.کشاورزی تهران - وزیرجهاد کشاورزی گفت که این وزارتخانه براساس اختیارات ماده 16 قانون بهره وری بخش کشاورزی محدودیت های لازم را در خصوص اقلام کشاورزی اعمال کرده است .
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا ، صادق خلیلیان روز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت واردات محصولات کشاورزی با حضور وزیر بازرگانی گفت : درسال 89 میزان واردات اقلام کشاورزی نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش داشت و سال 90 این میزان بیشتر نیز خواهد شد.
وی در ادامه گفت : در بودجه سال 88 اعلام شده بود که برای واردات اقلام کشاورزی معادل تعرفه واردات خودرو هزینه گمرکی اخذ شود.
خلیلیان افزود: برای واردات محصولات اساسی و ضروری مورد نیاز بخش کشاورزی در سطوح مختلف تعرفه ای تعریف شده و همچنین ماده 16افزایش بهره وری اختیاراتی نیز به وزارت جهادکشاورزی سپرده و در برنامه پنجم نیز به آن تاکید شده است.
وزیر جهادکشاورزی گفت: در نیمه شهریور 89 نامه ای به سازمانهای مربوطه در زمینه عدم واردات برخی از اقلام ارسال شد تا از ثبت سفارش آنها انجام نشود و همچنین در سال جاری نامه ای با هدف حمایت از تولیدات داخلی از 190 قلم کالای بخش کشاورزی و عدم ثبت سفارش آنها (واردات ) به سازمانهای ذیربط ارسال شد.
خلیلیان افزود: وارادات باید به اندازه نیاز و با هدف تنظیم قیمت بازار در یک ضوابط خاص و محدود انجام شود.
به گفته وی ، برای مثال ما سالانه 100 هزار تن کمبود گوشت داریم که باید همین مقدار وارد شود.
خلیلیان تصریح کرد: واردات شیر خشک صنعتی ممنوع است و اگر کارخانجات لبنیاتی از آن استفاده کنند جنبه قاچاق داشته و پیگرد قانونی دارد.
وزیر جهاد کشاورزی خطاب به احمد توکلی گفت : به مطالبی اشاره کردید که اصلا ارتباطی به موضوع کشاورزی نداشت، بنده در زمان اخذ رای اعتماد هیچ قولی به شخصی ندادم و این مطلب را اظهار داشتم که این تریبون و صندلی ملک شخصی نیست.
همچنین اگر قرار است مطالبی خارج از موضوع بیان شود سخنان بسیاری داریم که هم اکنون نامه هایی در دست است که درخواست واردات گندم دارند و هنوز جوهر مهر آن خشک نشده و برای آنها سفارش هایی هم می شود.
اقتصام 1601**1348** شماره 022 ساعت 12:47 تمام
۰ نفر