۵ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6508172
T T
۰ نفر

ونزوئلا با افزایش تولید نفت اوپک مخالفت کرد

۵ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6508172
ونزوئلا با افزایش تولید نفت اوپک مخالفت کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/05 اقتصاد.ونزوئلا.اوپک.لیبی تهران- ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد: به دلیل حملات ناتو علیه لیبی با هرگونه افزایش میزان تولید نفت اوپک مخالف است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، برخی از اعضای اوپک حمایت خود را از افزایش سهمیه های تولید نفت برای جبران تولید متوقف شده لیبی، یکی از 12 عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت اعلام کرده اند.
اما رافائل رامیرز وزیر نفت ونزوئلا گفت: تولید نفت نباید به هیچ وجه افزایش یابد؟ چرا که مهمتر از همه ما نباید به ناتو، چک سفید بدهیم تا بر سر نفت به هر کشوری که می خواهد حمله کند.
رامیرز گفت: ما قصد نداریم این کار را انجام دهیم ؟ ونزوئلا این کار را نخواهد کرد.
هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا در مناقشه لیبی در کنار معمر قذافی حاکم این کشور قرار گرفته و هدف واقعی حملات ناتو را کنترل بر نفت این کشور دانسته است.
کشورهای عضو اوپک که در مجموع 40 درصد از نفت حهان را تامین می کنند در نشست خود در وین در تاریخ هشتم ژوئن تصمیم گرفتند سقف تولید این سازمان را در حد 84/24 میلیون بشکه در روز حفظ کنند. از ژانویه 2009 این میزان تولید حفظ شده است.
رامیرز با اشاره به اینکه فعلا عامل تعیین کننده اوضاع اقتصادی و تحولات لیبی است خاطرنشان کرد: آنچه که اتفاق می افتد بسیار جدی است.
مترجمام1504**/1403 شماره 007 ساعت 10:19 تمام
۰ نفر