۶ خرداد ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 6373728
T T
۰ نفر
ایمیل های تبلیغاتی، هفتاد درصد از کل ایمیل ها در جهان را تشکیل می دهند # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/03/83 خارجی.علمی.رایانه.اینترنت.ایمیل. ایمیل های تبلیغاتی و ناخواسته موسوم به "اسپم"، هم اکنون هفتاد درصد از کل ایمیل های ورودی به صندوق پست الکترونیک کاربران اینترنت را تشکیل می دهند. به گزارش سایت اینترنتی "بی بی سی نیوز"، باوجود تلاشهای انجام گرفته برای متوقف کردن سیل ایملیل های ناخواسته به صندوق پستی کاربران، اما تعداد "اسپم"ها روز به روز افزایش پیدا می کند و قوانین وضع شده در آمریکا نیز کمکی به بهبود این وضعیت نکرده اند. شرکت "مسجلبز" که خدمات فیلتر کردن ایمیل های دریافتی کاربران را ارائه می دهد در گزارش اخیر خود اعلام کرده که در ماه آوریل، تعداد ایمیل های ناخواسته به طور ناگهانی در سراسر جهان با سرعت زیای افزایش پیدا کرده و پیش بینی می شود که با روند فعلی، تا نیمه سال میلادی جاری 80 درصد از کل ایمیل ها، اسپم باشند. در حال حاضر اروپا و آمریکا نیز در زمینه نحوه برخورد با موضوع ایمیل های ناخواسته، اختلاف نظر دارند و این امر به عدم موفقیت تصویب قوانین بین المللی برای مبارزه با مشکل ایمیل های تبلیغاتی و ناخواسته کمک می کند. در ماه مارس گذشته، شرکتهای بزرک رایانه ای از جمله، "مایکروسافت"، "ای اوال" و "یاهو"، به شکایت از برخی از بزرگترین مراکز ارسال کننده این قبیل ایمیل ها اقدام کردند. کارشناسان "مسجلبز" عقیده دارند که تنها راه حل، تلفیقی از وضع قوانین سختگیرانه جدید و استفاده از فن اوری های پیشرفته برای جلوگیری از ورود این ایمیل ها به صندوق پست الکترونیک کاربران است. بررسی ها نشان می دهد که 40 درصد از موضوعات "اسپم"ها، در ارتباط با مسایل پزشکی و تبلیغ داروهایی از قبیل "ویاگرا"، تبلیغ رژیم های لاغری فوق العاده، و مسایلی نظیر تبلیغ ترمیم مو است. 38 درصد از این ایمیل های ناخواسته در ارتباط با مسایل تجاری نظیر پیشنهادهای سهام، ارائه وام، مسایل مالیاتی و مواردی از این قبیل است و 5 درصد آنها نیز به تبلیغ سایتهای اینترنتی مبتذل مربوط است. علمی.(ک ب )/70
۰ نفر