۵ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6221255
T T
۰ نفر
حمایت از تشکلها برای تهیه برنامه های تبلیغاتی # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/08/86 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.توسعه صادرات معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت گفت: کالاهای صادراتی در قالب بسته های تبلیغی و ترویجی به بازارهای جهانی عرضه می شود. به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سازمان توسعه تجارت،"محمدعلی ضیغمی" ، برطرف کردن نواقص معرفی کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی را از هدفهای اجرای این طرح عنوان کرد. به گفته وی، سازمان توسعه تجارت قصد دارد با معرفی کالاهای ایرانی در قالب بسته های تبلیغی و ترویجی زمینه ای فراهم کند تا کاستی ناشی ازمعرفی محصولات ایرانی در بازارهای جهانی تا حد امکان کاهش یابد. ضیغمی افزود: انجام فعالیتهای تبلیغی و ترویجی مستلزم هزینه و تخصص لازم است و سازمان توسعه تجارت برای تحقق این امر برای نخستین بار آیین نامه پشتیبانی از سند بسته های تبلیغی و ترویجی برای کالاهای عام صادراتی را تنظیم کرده است. به گفته وی، در حال حاضر چهار محصول زعفران، پسته، خرما و خدمات فنی و مهندسی مشمول این پشتیبانی شده اند و تهیه تیزرهای تبلیغاتی و فیلم های کوتاه تبلیغی در حال آماده شدن است که نخستین خروجی آن مربوط به زعفران نیز نهایی شده است. وی با بیان اینکه تیزرهای تبلیغی تا پایان سال نهایی می شود، افزود: تیزرها و فیلم های کوتاه برای پخش در رسانه های مختلف تلویزیونی و ماهواره ای آماده شده و در بازارهای هدف و به هنگام برگزاری رویدادهای تجاری مانند نمایشگاهها، هیات های بازاریابی و تجاری به نمایش گذاشته می شود. وی گفت: با پخش تیزرها می توان مخاطبان را با توانمندی ایران به ویژه در زمینه های خدمات فنی و مهندسی و محصولات صادراتی آشنا کرد و فعالیت بنگاهها را در بازارهای هدف توسعه داد. ضیغمی تصریح کرد: برای این اقدام آیین نامه مربوطه نیز تدوین شده که علاوه بر کاری که سازمان انجام می دهد، اگر تشکل ها به تهیه برنامه تبلیغاتی محصولات خود در بازارهای هدف اقدام کنند، سازمان براساس مصوبات شورای عالی صادرات می تواند از محل مشوق های صادراتی بخشی از هزینه ها را پوشش دهد. وی با اشاره به اینکه تشکل های صادراتی باید به این مهم توجه کرده و طرح های خود را به سازمان ارایه کنند، افزود: در این راستا سازمان توسعه تجارت نیز میزان حمایت و پشتیبانی خود رابراساس طرحهای ارایه شده تنظیم می کند. معاون سازمان توسعه تجارت ابراز امیدواری کرد: این برنامه کمک شایانی به حضور موثر بنگاههای تجاری ایران در بازارهای هدف ارایه دهد. وی افزود: سازمان توسعه تجارت اعتقاد دارد که تسهیلات صادرات به جای پرداخت مستقیم باید به پرداخت غیرمستقیم و هدفمند تبدیل کند به این معنا که حمایت هایی که از طریق آنها رقابت پذیری بنگاههای در خارج از کشور توسعه می یابد در اولویت اعطای مشوق ها قرار گیرد. اقتصام/9143/1558/
۰ نفر