۱۳ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6213181
T T
۰ نفر
هفتمین همایش "آیه های ایثار و تلاش" هفته آینده برگزار می شود ..........................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/06/86 داخلی.اجتماعی.فرهنگی.همایش.ایثار.
هفتمین همایش "آیه های ایثار و تلاش" روز شنبه آینده با حضور وزیر کشور در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.
" سیدموسی حسینی کاشانی" مدیر اجرایی همایش آیه های ایثار و تلاش روز سه شنبه در نشست خبری گفت: دراین همایش که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح و بامشارکت 13نهاد، سازمان و وزارتخانه برگزار می شود، حدود 500 تن از بانوان شاخص ایثارگر شرکت می کنند.
وی ، "معرفی زنان شاخص ایثارگر برای احراز پست های مختلف در نهادهای کشوری"،"ارتقای شان ومنزلت اجتماعی ایثارگران جهت الگوسازی برای نسل جوان" و " حمایت مادی و معنوی از زنان فرهیخته ایثارگر" راازجمله اهداف برگزاری همایش آیه های ایثارو تلاش اعلام کرد.
مدیراجرایی همایش آیه های ایثار و تلاش با بیان اینکه این همایش رویکرد علمی و فرهنگی را دنبال می کند، گفت: قراراست کمیسیون هایی با محوریت مباحث ملی و بین المللی ، مباحث اجتماعی و فرهنگی، مباحث بنیادین و نظری و مباحث تاریخی در این همایش، برگزار شود.
وی بابیان این که قرار است دراین همایش یک روزه از17 نفراز بانوان شاخص ایثارگر تجلیل شود، افزود: دارابودن مدارک علمی بالا ، اختراع ، فعالیت در حوزه های مختلف و کسب مقام در همایش های ملی و بین المللی از جمله شاخص های بانوان شاخص ایثارگر است که مورد تجلیل قرار می گیرند.
"حسینی کاشانی" ازشناسایی حدود سه هزارو 500 تن از بانوان شاخص ایثارگر توسط ستاد آیه های ایثار و تلاش خبر داد وگفت: در این ارتباط بانک اطلاعاتی از زنان شاخص و ایثارگر تهیه شده و تا یکماه دیگر آماده می شود.
وی گفت : تاکنون اطلاعات حدود سه هزار نفر از بانوان شاخص ایثارگر به بانک اطلاعاتی منتقل شده است.
مدیراجرایی این همایش گفت: ستاد آیه های ایثار و تلاش، پایگاه اینترنتی "آیه های ایثار و تلاش " را راه اندازی کرده و احتمال دارد جزو پایگاه های بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شود.
** تعریف زنان ایثارگر در همایش آیه های ایثار و تلاش وی گفت: منظور از زنان ایثارگر، آن دسته ازبانوانی هستند که یا خودشان درصحنه جنک حضورداشته، جانباز، رزمنده و یا آزاده بوده اند، یا همسر شهید، جانباز و یا آزاده بوده و یا فرزند دختری خانواده های ایثارگران محسوب می - شوند.
** رضایت 4/96 درصد شرکت کنندگان از همایش سال گذشته "علیرضا شریعتمداری" مدیرامور فرهنگی خانواده های ارتش و نماینده ارتش درستاد همایش ایثار و تلاش نیز گفت: براساس یک نظرسنجی ازهمایش سال گذشته، 91 درصد شرکت کنندگان از تنوع برنامه های همایش ابراز رضایت کرده و 4/96 درصد نیز از سطح کیفی همایش ایثار و تلاش رضایت داشته اند.
صدا وسیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت بهداشت، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی و مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از جمله نهادها، سازمان ها و وزارتخانه هایی محسوب می شوند که در همایش آیه های ایثار و تلاش مشارکت دارند.
اجتمام/1776/1611 شماره 042 ساعت 11:50 تمام
۰ نفر