۲۷ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6209506
T T
۰ نفر
مرکز پژوهشهای مجلس برای ساماندهی حمل و نقل عمومی جلسه ویژه تشکیل داد ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/04/86 داخلی.سیاسی.مجلس.
جلسه ویژه پیگیری اجرای تبصره 13 و ساماندهی حمل و نقل عمومی ، روز چهارشنبه با حضور مسوولان حمل و نقل عمومی شهر تهران درمرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر اطلاع رسانی مرکز پژوهشها، در این جلسه ابتدا "احمد توکلی" رییس مرکز پژوهشای مجلس ، بر اهمیت ساماندهی حمل و نقل عمومی به عنوان کلیدی ترین قسمت در بسته سیاستی ساماندهی مصرف بنزین ، تاکید کرد.
توکلی گفت: سهمیه بندی بنزین، دردهای کهنه ترافیک، آلودگی هوا و مصرف و واردات بی رویه بنزین را تا حدود زیادی درمان کرده و توفیق کامل آن به کارآمدی نظام و شبکه حمل و نقل عمومی بستگی دارد ، این درحالی است که گزارش های کارشناسی و تماس های مردمی رسیده به نمایندگان مردم در مجلس ، از نارسایی در شبکه حمل و نقل عمومی حکایت دارد.
"محمدباقر قالیباف" شهردار تهران نیز دراین جلسه باموفق دانستن سیاست سهمیه بندی مصرف بنزین و نفی دو نرخی شدن، یادآوری کرد به توسعه حمل و نقل عمومی سالها بی توجهی شده است.
شهردار تهران گفت: موثرترین و کارآمدترین وسیله حمل و نقل عمومی در شهر تهران، مترو است که متاسفانه از کمبود اعتبار به شدت رنج می برد.
قالیباف تاکید کرد: شهرداری آماده است در صورت تخصیص منابع مالی لازم، ظرف 5 سال آینده یعنی تا اواسط سال 1390 ، یکصد کیلومتر خط متروی جدید در تهران ساخته و عملیاتی کند این در حالی است که در 33 سال گذشته فقط 5/47 کیلومتر مترو در تهران ساخته شده است.
شهردار تهران از طرحی خبر داد که بر اساس آن هر تهرانی با 350 متر پیاده روی از محل کار یا منزل ، به یک ایستگاه اتوبوس استاندارد و مجهز به تابلوی الکترونیکی برسد.
قالیباف قول داد تا شهریور ماه امسال اولین خط اتوبوسرانی از این نوع در مسیر دپوی شرق تا میدان انقلاب راه اندازی شود و به تدریج بقیه خطوط اتوبوسرانی نیز به همین شیوه کارآمد و از نظر شهروندان مطلوب گردد.
شهردار تهران بر ضرورت تحول اساسی در نگرش و مدیریت حمل و نقل عمومی در کشور تاکید کرد.
درادامه این جلسه کارشناسان مرکز پژوهش ها گزارش های رسیده از نابسامانی حمل و نقل عمومی را تشریح و خواستار توضیح مسوولان حمل و نقل شهری در این باره شدند.
مدیران تاکسیرانی و اتوبوسرانی تهران نیز با تشریح تلاشهای در جریان برای خدمت رسانی بهتر، مشکلات و موانع گسترش حمل و نقل عمومی در پایتخت را بیان کردند.
سردار رویانیان رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت توزیع کارت سوخت میان مسافربرهای شخصی و آژانس های تاکسی تلفنی ارایه کرد.
سردار رویانیان تاکید کرد نیروی انتظامی با به عهده گرفتن توزیع کارت سوخت میان این مسافربرها برای اولین بار در کشور کنترل و نظارت بر هویت و خدمات مسافربرهای شخصی را اعمال می کند.
رییس مرکز پژوهش های مجلس در پایان این جلسه اعلام کرد: مرکز پژوهشها با همکاری دستگاههای مسئول دولتی و شهرداری، مصمم است ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی را پیگیری و مرتبا گزارش پیشرفت کار را در اختیار نمایندگان مجلس و افکار عمومی قراردهد.
سیام. 1344 شماره 171 ساعت 18:23 تمام
۰ نفر