۲۵ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6208818
T T
۰ نفر
رییس قوه قضاییه: اسلام با خطر گروه های افراطی و توطئه های دشمنان روبرو است ......................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/04/86 داخلی.اجتماعی.قضایی.افراطی.اندونزی.
آیت الله "سیدمحمود هاشمی شاهرودی" رییس قوه قضاییه ، گفت:اسلام با دو خطر عمده حرکت های افراطی از سوی برخی گروه ها، تبلیغات و توطئه های کشورهای استکباری و دشمنان اسلام روبرو است که عامل رفع این دو خطر اتحاد گروه های اسلامی تحت رهبری و هدایت علما و روحانیون است.
وی در دیدار با جمعی از مسوولان نهضت العلما اندونزی ، به ضرورت وحدت میان گروه ها ومذاهب امت اسلامی ونقش ویژه علما و روحانیون در حفظ این وحدت اشاره کرد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، وی گفت: دشمنان اسلام از افراطی گری برخی گروه هایی که به دروغ خود را به اسلام اصیل نسبت می دهند به نفع خود استفاده می کنند.
رییس قوه قضاییه، ارتباط هرچه بیشتر علما کشورهای اسلامی و تبیین و معرفی مشترکات میان گروه ها و مذاهب اسلامی با هدف سربلندی دین مبین اسلام را یک وظیفه اساسی دانست که حوزه های علمیه وعلما و روحانیون اسلامی باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
شاهرودی، وحدت را رمز موفقیت اسلام دردنیای معاصر ودرکل تاریخ ذکر کرد و افزود: حفظ وحدت وانسجام اسلامی و درکنارآن تلاش علما برای ارایه پاسخ های مستدل و علمی به برخی شبهات و انحرافات ایجاد شده در اسلام می تواند به موفقیت مسلمانان و عزتمندی هر چه بیشتر آنان منجر شود.
وی، تجهیز حوزه های علمیه، علما، روحانیون و مجتهدان به مسایل فقهی و اسلامی و تبیین و تشریح آن باشرایط امروز را ضروری دانست وافزود: دین اسلام اکنون نیازمندپویایی وبالندگی درنزد علما و روحانیون مذاهب مختلف بر اساس فقه و اصول ناب اسلامی است تا بتواند پاسخگوی نیازهای انسان امروز در مسایل مختلف باشد.
رییس قوه قضاییه، علما آگاه، مومن و متعهد، ساده زیست و در خدمت مردم رامهمترین عامل برای تقویت دین اسلام و هدایت مردم و حاکمان کشورهای اسلامی و جلوگیری از دور شدن آنان از اصول اسلامی برشمرد و خواهان تقویت مراودات علمی و فرهنگی میان مراکز اسلامی ایران و اندونزی شد.
اجتمام/9114/1611 شماره 071 ساعت 12:42 تمام
۰ نفر