۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6199011
T T
۰ نفر
سی میلیون خانواده چینی دارای نوزدانی با نارسایی های مادرزادی هستند ...................................................................
پکن،خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/02/86 خارجی.اجتماعی.چین.نوزاد نتایج یک گزارش منتشر شده نشان می دهد تقریبا سی میلیون خانواده چینی دارای نوزادانی با نارسایی های مادرزادی هستند.
گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از مطبوعات روز شنبه چین حاکیست / کاهش میزان آزمایشهای پزشکی قبل از ازدواج در چین منجر به افزایش شمار نوزادانی شده است که از در بدو تولد با نارسایی های جسمی و مادرزادی دیده به جهان می گشایند.
این خبر درحالی منتشر می شود که مراکز بهداشتی چین طی سالهای اخیر با هدف جلوگیری از تولد نوزادان با نارسایی های مادرزادی / آزمایش ژنتیکی قبل از ازدواج را برای زوج های جوان به طور رایگان انجام می دهد.
در این گزارش که از سوی کمیته کار زنان و کودکان وابسته به شورای دولتی چین منتشر شده امده است که استقبال ضعیفی از این اقدام دولت چین به عمل آمده است .
گزارش مذکور همچنین از افزایش آمار زنان مبتلا به ویروس ایدز خبر داده شده و آمده است : شمار زنان مبتلا به ویروس یدز از انزده و سه دهم درصد در سال 2002 به حدود 28 درصد در سال 2005 رسید .
یاداور می شود وزارت بهداشت چین پیشتر اعلام کرده بود انجام ازمایشهای پزشکی پیش از ازدواج برای آندسته از زوج هایی که مایل به دریافت سند ازدواج هستند در مناطق شهری چین الزامی است .
آساق/275/2100 شماره 139 ساعت 41:14 تمام انتهای پیام E29.14-41-20
۰ نفر