۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6197379
T T
۰ نفر
مشاور رییس جمهوری: فرهنک شهادت طلبی فراتر از جناح گرایی است ...........................................................
همدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/02/86 داخلی.فرهنگی.ایثارگران.
مشاور رییس جمهوری در امور ایثارگران گفت: فرهنک جهاد ،شهادت و ایثار جناح بردار نیست و از هیچ خط سیاسی پیروی نمی کند.
دکتر "مجتبی رحماندوست" عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان همدان افزود: حفظ ارزش های نظام و خدمت به ایثارگران از مهمترین تعبیرهای سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: اتحاد ملی در کشور ما در گرو حفظ مقام شهدا، جانبازان و ایثارگران است که اگر حرمت ها را در نظام نگه نداریم هیچ پیروزی در کار نیست.
وی اظهار داشت: در فضای کنونی کشور نباید خطی و جناحی عمل کرد بلکه خدمت به مردم به خصوص خانواده شهدا و ایثارگران باید در اولویت امور قرار گیرد.
مشاور رییس جمهوری اضافه کرد: عملکرد رییس جمهوری در عزل و نسب خادمین به ایثارگران نشان دهنده جناحی عمل نکردن وی است.
رحماندوست گفت: کسی که قلبش برای خانواده شهدا و ایثارگران می تپد نباید به فضای سیاسی نگاه کند و باید برای حفظ جایگاه آنان تلاش می کند.
وی اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی دولت نهم در امور ایثارگران خدمت رسانی به ایثارگرانی است که با عشق به جبهه های جنک شتافتند و شناخته نشده اند.
وی اظهار داشت: در سطح کشور 32 هزار نفر ایثارگر شناسایی شده اند که حضور آنها در جبهه های نبرد کاملا داوطلبانه بوده و تحت حمایت هیچ اداره و سازمانی نیستند و حقوق بگیر دولت حتی در بخش های تامین اجتماعی نیز نیستند.
وی خاطر نشان کرد: این افراد از نظر وضع مالی در مشکلات بسیاری بسر می برند که این افراد در استان همدان حدود هزار نفر می باشند و شناسایی شده اند و طرح ارایه خدمت به آنان و رفع مشکلاتشان در دست اجرا است.
مشاور رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد استان ها در امور ایثارگران افزود: استان همدان در این زمینه خوشبختانه گام های خوبی برداشته و موفق بوده است.
وی افزود: خوشبختانه در بودجه سال 86 دستگاه های اجرایی ، نیم درصد از اعتبارات دستگاه ها به خدمات رسانی به امور ایثارگران تخصیص یافته که می تواند مشکل مالی را رفع کند.
رییس حوزه علمیه همدان نیز در این نشست گقت: دستگاه های اجرایی باید در امور دینی و اقتصاد اسلامی برنامه هایی منسجم داشته باشند.
حجت الاسلام سید "مصطفی موسوی اصفهانی" افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید از مهمترین برنامه های هر دستگاهی باشد زیرا پیشرفت های اقتصادی باید در کنار حفظ ارزش های اسلامی باشد.
وی با اشاره به اجرای طرح مقابله با بدحجابی در کشور افزود: باید در این راه همه با هم در کنار نیروی انتظامی، به امر به معروف در جامعه بپردازیم.
7522 /564 شبک 1562 شماره 226 ساعت 31:22 تمام انتهای پیام E19.22-31-19
۰ نفر