۱۳ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6188157
T T
۰ نفر
علی احمدی: کلاس درس بایدبه کلاس چند رسانه ای تبدیل شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/13 اجتماعی.کتاب.معلم وزیر آموزش و پرورش گفت: کلاس درس باید به کلاس چند رسانه ای تبدیل شود و در محیط کلاس انواع رسانه ها در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علیرضا علی احمدی روز سه شنبه در هم اندیشی بررسی نهایی ویرایش نخست سند برنامه درسی ملی که در مرکز تربیت معلم نسیبه تهران برگزار شد، بااشاره به اینکه کتاب و معلم نمی توانند پاسخگوی نیازهای دانش آموزان باشند، اظهار داشت: کلاس درس آینده دارای تحولات و فناوری خواهد بود و باید به موازات کتاب های درسی، محتوای چند رسانه ای، فیلم و انیمیشن تولید کنیم.
وی افزود: نظام آموزش و پرورش باید دارای برنامه جاودان و انعطاف پذیری بوده و دارای یک اثر ماندگار و پاسخگو باشد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای پاسخگویی این تغییرات باید نگاه آینده نگری داشته و برنامه ریزی ها بر طبق نیازهای آینده، شناسایی و پیش بینی باشد. البته در دنیا چنین مدینه فاضله ای وجود ندارد ولی باید بر دیدگاه انسان شناسی، اهداف و آرمان آینده را ترسیم کنیم و نیاز متغیر و دورنگر ثابت و جاودان را مدنظر قرار دهیم.
وی اظهار داشت: یک برنامه درسی ملی برای تمام اقشار متفاوت است و اجزا و ساختار ثابت و متغیری را به همراه دارد و برنامه درسی ملی باید پاسخگوی تمام اقشار در قالب درس های علمی باشد.
علی احمدی افزود: در برنامه درسی ملی، محتوای تعلیم و تربیت را طراحی می کنیم که باید ویژگی های شهری، روستایی و عشایری دانش آموزان، نیازهای روحی و روانی و آینده زندگی دختران و پسران را در آن بسنجیم.
وی اضافه کرد: کسی که استعداد ورزش خوبی دارد باید در سالن های ورزشی پرورش داده شود و این ها باید در برنامه درسی ملی درج شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: باید محتوای تعلیم و تربیت را طراحی نماییم که شیوه ارزشیابی، فناوری و روش های تدریس را تدوین کند تا دانش آموز به ارتقای علمی و اخلاقی بالایی برسد.
هم اندیشی بررسی نهایی ویرایش نشست سند برنامه درسی ملی که امروز آغاز به کار کرد تا 15 اسفندماه در محل مرکز تربیت معلم نسیبه تهران ادامه دارد.
در این هم اندیشی کارشناسان و صاحبنظران درباره محتوای برنامه درسی ملی سخن خواهند گفت.
1569//1348 شماره 060 ساعت 16:36 تمام
۰ نفر