۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6184547
T T
۰ نفر
موسسه محکم کودکان با ناهنجاری های مادرزادی را درمان و حمایت می کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/03 اجتماعی.سلامت.کودکان مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی (محکم ) گفت: این موسسه به همت جمعی از اساتید دانشگاه و خیرین دلسور با هدف حمایت و درمان از کودکان مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی راه اندازی شده است.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، دکتر صلاحالدین دلشاد در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 600 نوع بیماری ناشی از ناهنجاری های مادرزادی در رابطه با قلب، گوارش، مغز، اندامها، غدد درون ریز، چشم وجود دارد که این موسسه خیریه تنها قادر به پوشش 32نوع از این ناهنجاری هاست.
وی اظهار داشت: مداوای بیماریهای ناشی از ناهنجاری های مادرزادی بسیار پرهزینه و زمان بر و مشکل است که همه افراد جامعه قادر به تامین این هزینه ها و انتخاب پزشک متخصص برای درمان آن نیستند.
دکتر دلشاد افزود: برهمین اساس این موسسه با هدف حمایت از این کودکان و تامین هزینه های لازم برای درمان و انتخاب پزشک متخصص و مناسب برای انجام عمل جراحی متناسب از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این موسسه به عنوان تنها موسسه خیریه کشور در خصوص درمان ناهنجاری های مادرزادی، تاکنون بیش از 500 بیمار در این خصوص را مداوا کرده و تحت حمایت خود دارد.
این پزشک فوق تخصص جراحی کودکان با بیان این که بیمه های مکمل هیچ گونه هزینه ای را برای درمان بیماریهای مادرزادی در کشور پرداخت نمی کنند و این فاجعه است، افزود: این موسسه در اسرع وقت و بدون کمترین تشریفات و ضوابط خاصی نسبت به پذیرش کودکان مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی اقدام کرده و با بهره مندی از اصل اعتماد و با کمک خیرین نسبت به تامین هزینه های مورد نیاز ، اخذ پذیرش در بیمارستان و عمل جراحی کودکان و نوزادان بیمار در کمترین زمان ممکن اقدام می کند.
دکتر دلشاد افزود: آموزش پرشکان با هدف بازآموزی و شناخت بیماری ، آموزش پرستاران با هدف رسیدگی به کودکان مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی و آموزش خانواده ها در این خصوص از دیگر اهداف اصلی این موسسه است.
به گفته وی، هم اکنون نمایندگی این موسسه در استان فارس راه اندازی شده و نمایندگی موسسه محکم در استان های خراسان، اصفهان و آذربایجان شرقی نیز در شرف راه اندازی است.
به گفته وی، افراد با اولین تماس با این موسسه و اعلام مشکل کودک خود در صورتی که در 32نوع ناهنجاری تحت پوشش این موسسه باشد، سریعا پذیرش شده و هزینه های لازم برای درمان و مداوای بیمار با همکاری خیرین و خانواده بیمار در اسرع وقت تامین و بیمار در یکی از مراکز درمانی محل زندگی در استان های مختلف و یا در تهران پذیرش و درمان می شود.
وی افزود: خانواده های که دارای کودکان مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی هستند و قادر به تامین هزینه های لازم برای درمان نیستند می توانند از طریق نشانی اینترنتی ir.mohkam.www و یا شماره تلفن 88427490 تماس گرفته و از خدمات این موسسه خیریه که با هدف دستگیری از اهداف دل شکسته و نیازمند براساس آموزه های دینی ما انجام می شود، بهره مند شوند.
به گفته وی، همچنین افراد خیر و دارای تمکن مالی می توانند در صورت تمایل کمک های نقدی خود در این خصوص و برای کمک به این گونه کودکان را به شماره حساب 3/5566 بانک ملت شعبه داودیه با کد 65045 به نام موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی واریز کنند.
به دگفته دکتر دلشاد، درهمین ارتباط و با کمک خیرین دلسوز و موسسین این موسسه، مرکز جراحی محدود خیریه حضرت زینب (س ) نیز در تهران راه اندازی شده که خدمات بهداشتی و سلامتی زیادی را به صورت رایگان برای افراد بی بضاعت و با هزینه های بسیار ناچیز برای خانواده های کم بضاعت انجام می دهد.
شماره 024 ساعت 16:49 تمام
۰ نفر