۲۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6183908
T T
۰ نفر

سفر به سرزمین وحی

۲۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6183908
سفر به سرزمین وحی چهار نفر از حجاج ایرانی درمنا جان باختند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/21 اجتماعی.حج87.مکه مکرمه مکه مکرمه- مسوول هیات پزشکی حج ایران درمکه مکرمه گفت: چهارنفر از حجاج ایرانی در سرزمین منا به دلیل ایست قلبی جان باختند.
دکتر مصطفی نادری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: این چهار زائر همگی به علت سن بالا و انجام اعمال سنگین در ایام تشریق جان باختند.
به گفته نادری دو نفر از این حجاج پس از انجام عمل رمی درکاروان های خود و درهنگامی که در خواب بودند دچار حمله قلبی شدند.
وی گفت همچنین شب گذشته دونفر ازحجاج ایرانی در یکی از بیمارستان های سعودی به علت ایست قلبی جان خود را ازدست دادند که درمجموع آمار فوت شدگان حجاج ایرانی در ایام تشریق به شش نفر افزایش یافت.
15 نفر از زائران ایرانی نیز تا قبل از شروع ایام تشریق به علل مختلف مانند حوادث، ایست قلبی و سکته مغزی و سرطان و کهولت سن درمدینه و مکه جان باخته بودند.
مسوول هیات پزشکی حج ایران در مکه مکرمه گفت: خوشبختانه در صحرای عرفات و مشعر الحرام مورد فوتی نداشتیم .
وی همچنین از مراجعه تعدادی از حجاج به علت شکستگی ، پارگی عضلات ،جراحت های مختلف ، سکته قلبی ، دردهای قفسه سینه به عنوان مهمترین علل مراجعه به هیات پزشکی مستقر در مشاعر یاد کرد و گفت:به علت اینکه هیات پزشکی تا پایان شب گذشته در منا مستقر بودند آمار دقیق این موارد بزودی اعلام می شود.
دکتر نادری سرماخوردگی شدید و مشکلات ریوی را مهمترین بیماری شایع در میان حجاج ایرانی در مشاعر اعلام کرد و تاکید کرد: تجمع میلیون ها نفر از زائران در یک منطقه کوچک و ازدحام انسانی، آلودگی شدید هوا ، سبب شیوع این بیماری درمیان اکثر حجاج درمشاعر شد.
1599 شماره 002 ساعت 12:38 تمام
۰ نفر