۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6133687
T T
۰ نفر
اعتراض فرمانداری به افزایش نرخ کرایه اتوبوس های تندرو؟ فرماندار تهران به موضع گیری شورای شهر پاسخ داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/21 اجتماعی.فرمانداری.تخلف شهرداری تهران - فرماندار تهران گفت: اعتراض فرمانداری به تخطی شهرداری تهران از اجرای کامل و صحیح مصوبه شورای شهر بود در حالی که شورای شهر زمان قانونی برای اعتراض فرمانداری به مصوبات شورا را به ما یادآور شده است.
به گزارش ایرنا،محسن نایبی در پاسخ به موضع گیری شورای شهر تهران در خصوص اعتراض فرمانداری به افزایش نرخ کرایه اتوبوس های تندرو افزود: تعجب می کنم دوستان به جای بررسی و پیگیری تخطی شهرداری از اجرای صحیح مصوبه شورا ، این گونه به قضاوت نشسته اند.
وی تاکید کرد: اعتراض فرمانداری به اجرای ناقص و خارج از زمان تعیین شده برای مصوبه شورا بوده است.
معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: افزایش کرایه اتوبوس های بلیتی که طی هفته های گذشته عملیاتی شده برخلاف جدول اعلامی در بند الف ماده واحده مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و مورد تایید فرمانداری بوده و شهرداری تهران از این حیث تخلف کرده است.
نایبی تاکید کرد: شهرداری تهران، مفاد مصوبه تصویب شده شورای اسلامی شهر تهران را که به تایید فرمانداری رسیده، به صورت کامل اجرا نکرده است و تا زمانی که سیستم کارت های اعتباری جایگزین بلیت های کاغذی نشود، شهرداری تهران مجاز به افزایش نرخ بلیت اتوبوس های تندرو نخواهد بود.
فرماندار تهران درباره اظهارات برخی از مسوولان مبنی بر اینکه فرماندار تهران به جای این که نسبت به افزایش نرخ بلیت اتوبوس تندرو اعتراض کند، بهتر است افزایش 30 درصدی بلیت هواپیما را مورد بررسی قرار دهد، گفت: هر شخصی در هر سمتی، وظایفی دارد و بدیهی است پیگیری افزایش نرخ بلیت هواپیما در حوزه وظایف و اختیارات فرماندار شهرستان تهران نیست.
نایبی افزود: با توجه به این که شهرداری از مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تخطی کرده و به آن احترام نگذاشته است، تعجب می کنیم چرا برخی از دوستان در شورای اسلامی شهر تهران به جای پاسداری از مصوبه شورا و بررسی و پیگیری این تخلف آشکار، اینگونه به قضاوت نشسته اند.
فرماندار تهران تاکید کرد مهمتر از تصویب یک قانون ، اجرای صحیح قانون است.
نایبی با اشاره به آن بخش از موضع گیری سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران و ریاست این شورا که با نظر فرمانداری در خصوص تخطی شهرداری تهران از اجرای صحیح و کامل مصوبه شورای اسلامی شهر تهران موافق بوده اند، ابراز امیدواری کرد این شورا با توجه به وظیفه ذاتی خود در نظارت بر عملکرد شهرداری تهران (برابر بند 13 ماده 71 قانون شوراها ) مصمم باشد و برای اصلاح قیمت های خطوط تندرو اقدام کند.
وی ادامه داد: بدیهی است، فرماندار تهران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان تهران ناظر بر فعالیت تمامی دستگاههای دولتی، موسسات وابسته و غیر وابسته به دولت است و شوراها و شهرداری ها و از جمله شورای اسلامی و شهرداری شهر تهران با هر حجم و عملکرد تابع قانونند و لذا از دایره وظایف نظارتی فرمانداری خارج نخواهند بود.
معاون استاندار و فرماندار تهران با اشاره به اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها یک اقدام ملی است که به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به ثبت خواهد رسید، از همه مسوولان شهرستان تهران خواست با همدلی و همفکری به اجرای هر چه بهتر و کاملتر این قانون کمک کنند و با خودداری از این گونه اقدامات در آستانه اجرای این قانون که مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، باعث برهم خوردن آرامش جامعه نشوند.
فرماندار تهران با اشاره به اینکه قبل از جایگزینی کارت های اعتباری به جای بلیت های کاغذی نباید افزایش نرخی در خطوط اتوبوس های تندرو صورت گیرد، گفت که هر گونه افزایش نرخ مغایر مصوبه شورای شهر تهران است.
به گزارش ایرنا، فرماندار تهران یکشنبه گذشته، افزایش نرخ بلیت اتوبوس های تندرو (BRT ( توسط شهرداری را مغایر با مفاد مصوبه تصویب شده شورای اسلامی شهر تهران دانست و از شورای اسلامی شهر تهران خواست بر اساس وظایف نظارتی مندرج در قانون شوراها این موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد به گفته وی، افزایش نامتعارف کرایه اتوبوس های بلیتی که طی هفته های گذشته عملیاتی شده ،برخلاف جدول اعلامی در بند الف ماده واحده مصوبه شورای اسلامی شهر تهران بوده و اجرای آن، شبهاتی را در آستانه اجرایی شدن قانون ملی هدفمند کردن یارانه ها بوجود آورده است.
دو روز بعد از اعتراض فرماندار، سخنگوی شواری اسلامی شهر تهران در این باره گفت: اخذ چهار بلیت از مسافران در خطوط اتوبوس های تندرو با توجه به اینکه طول این خطوط بیش از 16 کیلومتر است کاملا براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران بوده و هیچ گونه مغایرتی در این زمینه وجود ندارد.
خسرو دانشجو با اشاره به نظر فرمانداری تهران مبنی براینکه افزایش نرخ بلیت اتوبوس های تندرو مغایر با مفاد مصوبه تصویب شده شورای اسلامی شهر تهران است ، افزود: روندی که در حال اجراست کاملا مطابق با مصوبه شورای شهر است.
وی ادامه داد: در مصوبه شورای شهر تاکید شده که در خطوط زیر 8 کیلومتر باید یک بلیت، 8 تا 12 کیلومتر دو بلیت، 12 تا 16 کیلومتر سه بلیت و بیش از 16 کیلومتر چهار بلیت از مسافران اخذ شود.
سخنگوی شواری شهر تاکید کرد: آنچه دقیقا در مصوبه شورای شهر مورد تاکید گرفته طول خطوط است نه اینکه هریک از مسافران به چه میزان و در چه مسافتی از این خطوط استفاده می کنند چون این اصلا امکان پذیر نیست که مشخص کنیم یک مسافر مثلا دو کیلومتر را با اتوبوس طی کرده و باید یک بلیت بدهد یا بیش از 16 کیلومتر و باید چهار بلیت بدهد. در واقع طول مسیر مورد تاکید قرار دارد و بر این اساس هیچ گونه تخلفی براساس مصوبه شورای شهر صورت نگرفته است.
مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به طرح برخی مباحث در خصوص تخلف شهرداری تهران در دریافت بلیت اتوبوس های تندرو گفت: اگر شهرداری در دریافت بلیت اتوبوس های تندرو تخلف کرده باشد، برخورد می کنیم وی افزود: شهرداری، اتوبوس های بین راهی را برای مسافران در نظر گرفته است ضمن اینکه موضوع افزایش تعداد بلیت ربطی به فراهم شدن زیر ساخت ها ندارد و در مصوبه شورای شهر تهران هم دو مساله به هم منوط نشده است.
وی در عین حال گفت: تا یکشنبه هفته آینده نتایج بررسی معاونت ترافیک و کمیسیون توسعه و عمران به شورای شهر تهران ارایه خواهد شد.
چمران در خصوص اینکه آیا امکان بازنگری در مصوبه شورای شهر تهران در این زمینه وجود دارد یا نه ؟ گفت: مصوبه شورای شهر ایرادی نداشته و فرمانداری تهران نیز به نحوه اجرا ایراد وارد کرده است.
اجتمام 9102/1572** شماره 038 ساعت 13:40 تمام
۰ نفر