۱۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6133078
T T
۰ نفر
بهترین زمان برای ارتودنسی دندانها، قبل از پایان سن رشد است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/11 اجتماعی.دندان.دندانپزشکی تهران - رییس انجمن ارتودنتیست های ایران گفت: بهترین زمان برای انجام ارتودنسی دندانها، قبل از پایان سن رشد در کودکان است.
دکتر محسن شیرازی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: همانطور که می دانید سن رشد در دختران حدود 9 سال آغاز می شود و در پسران نیز این سن، قبل از 12 سال است.
وی با تاکید بر اهمیت انجام ارتودنسی تا قبل از سن رشد ادامه داد: انجام ارتودنسی در این سن بویژه در کودکانی که مشکل اسکلتالی (فک ) دارند، بیشتر است.
شیرازی خاطر نشان کرد: البته تمام این مسایل منوط به معاینه پزشک و اظهار نظر نهایی وی خواهد بود ولی مراجعه به موقع فرد برای دریافت خدمات لازم ضروری است.
رییس انجمن ارتودنتیست های ایران اضافه کرد: اگر چه مراجعه به پزشک و درمان به موقع مشکلات دندانی و فک، پیش از پایان سن رشد توصیه می شود اما اگر به دلایلی این درمان در زمان مناسب صورت نگرفت ، بازهم درمان موثر خواهد شد؟ فقط قطعا زمان بیشتر و هزینه بیشتری را برای بیمار در پی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: عوامل مختلفی چون تنفس از راه دهان به جای بینی یا مکیدن انگشت و پستانک بیش از حد طبیعی موجب مشکلاتی در فک کودکان و رویش دندانهای آنان می شود.
این دندانپزشک گفت: رعایت بعضی نکات از جمله تغییر عادات اشتباه و نادرست در میان کودکان می تواند مانع از بروز مشکلات در فک و دندان کودکان شود.
اجتمام 1828/1572** شماره 041 ساعت 14:43 تمام
۰ نفر