۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6113399
T T
۰ نفر
آموزش و بالا بردن سطح آگاهی مردم از 95 درصد حوادث جلوگیری می کند ................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/07/1390 اجتماعی.آتش نشانی.فرهنگ ایمنی تهران – مدیر منطقه یک عملیاتی آتش نشانی تهران گفت: آموزش و بالا بردن سطح آگاهی مردم در خصوص ایمنی و اهمیت دادن به آن موجب می شود که تا 95 درصد از خیلی حوادث جلوگیری شود که این خود یک سرمایه گذاری است.
"مرتضی اصفهانی" صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه برگزاری مانور سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناسبت روز آتش‌نشانی در ایستگاه یک این سازمان، هدف از برگزاری این مانور را شناساندن سازمان آتش نشانی به مردم خواند و گفت: هدف اصلی از برگزاری این مانور شناساندن سازمان آتش نشانی و خدمات فراوانی است که به مردم ارائه می دهد.
وی همچنین به نقش رسانه های عمومی در آموزش و شناساندن سازمان آتش نشانی اشاره کرد و افزود: در بخش آموزش اگر رسانه های عمومی کمک کنند به طور جد یک سرمایه گذاری خوبی خواهد شد زیرا بحث فرهنگ ایمنی و آموزش موجب می شود که از اتفاقات زیادی جلوگیری کند.
اصفهانی گفت: ما باید بحث آموزش به شهروندان را جدی بگیریم و از رسانه های عمومی درخواست می کنم که در این راه به سازمان آتش نشانی کمک کنند چرا که بالا بردن سطح آگاهی موجب می شود که جامعه ای سالم، ایمن و در کنار آن کار ما سبک تر و شهروندان زندگی بهتری خواهند داشت.
مدیر منطقه یک عملیاتی آتش نشانی تهران گفت: در سراسر دنیا تبلیغات خاصی در خصوص سازمان های امداد و نجات می شود ولی در ایران رسانه ها زیاد توجه نمی کنند، ما مجبوریم که سازمان آتش نشانی و خدماتی را که می توانیم به آنان ارائه دهیم را به مردم معرفی کنیم.
وی در ادامه افزود: سازمان آتش نشانی در حال حاضر در تهران بزرگ 97 ایستگاه دارد که شامل ایستگاه های مادر (هم نیروی حریق، امداد و نجات و هم نیروهای پشتیبانی را شامل می شود)، مرکزی و ایستگاه های امداد و نجات است.
اصفهانی ادامه داد: این ایستگاه ها خدمات زیادی از جمله اطفای انواع حریق ها ، امداد و نجات، تصادفات، سقوط در چاه، سقوط از ارتفاع و انواع حوادث گوناگون دیگر را در کمترین زمان به شهروندان ارائه می دهند. وی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی آتش نشان داوطلب تحت آموزش هستند که به مرور بعد از آموزش می توانند با مجوز آتش نشانی در اماکن فرهنگی، آموزشی، اقتصادی جذب و به آموزش بپردازند چرا که یکی از اهداف مهم ما ارتقاء و بالا بردن سطح فرهنگ ایمنی در جامعه است.
مدیر منطقه یک عملیاتی آتش نشانی تهران افزود: تمام تلاش ما این است که در آینده نزدیک زمان رسیدن به محل حریق و حوادث را پایین بیاوریم و به حدود 4 دقیقه که استاندارد جهانی است برسانیم که البته این مستلزم همکاری سازمان ها و مردم است.
وی ادامه داد: یعنی اگر سازمان راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور، نیروی انتظامی و در راس همه آنها مردم به ما کمک نکنند قاعدتا نمی توانیم به این استاندارد جهانی جهانی برسیم. اصفهانی در ادامه افزود: در کشورهای دیگر دنیا زمانی که مردم صدای آژیر پلیس، اوژانس و یا هر نیروی امدادی را می شنوند بلااستثناء خودروهای خود را به منتهای علیه سمت راست هدایت می کنند و متوقف می شوند در صورتی که در کشور ما وقتی صدای آژیر شنیده می شود، خیلی توجه نمی کنند و متاسفانه بعضی راننده های ما می آیند در وسط کاروان امدادی قرار می گیرند که زودتر از راه بندان خلاص شوند.
مدیر عملیات منطقه یک آتش نشانی تهران از مردم خواست که وقتی صدای خودروهای امدادی را می شنوند فرقی هم نمی کند ماشین پلیس، آتش نشانی یا امداد گاز باشد، به سمت منتها علیه راست رفته و اجازه بدهند که خودروهای امدادرسان در زمان کمتری به محل حادثه برسند.
وی همچنین به شهروندان تاکید کرد: در صورت بروز حادثه از تجمع در محل خودداری کنند و مانع به موقع رسیدن امدادگران به محل حادثه نشوند. تهرام/1058/1275
۰ نفر