۲۹ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6101039
T T
۰ نفر

استاد دانشگاه

۲۹ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6101039
استاد دانشگاه دستگاه قضایی به وظیفه ذاتی خود در برخورد با اتهام زنندگان عمل کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/29 اجتماعی.قوه قضاییه.حقوق تهران - حسین سرتیپی استاد دانشگاه از قوه قضاییه خواست تا براساس وظیفه ذاتی خود با اتهام زنندگان به مسوولان کشور برخورد قانونی کند.
این مدرس حقوق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که در فضای اسلامی ایران برخی افراد بدون توجه به تاکید شرع و قانون اساسی به تخریب چهره های مختلف در کشور مبادرت می ورزند که دستگاه قضایی باید وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد.
وی افزود: براساس مواد قانونی 697 الی 700 فصل 27 قانون مجازات اسلامی، اتهام و نشر اکاذیب علیه افراد در رسانه ها یا جامعه قبل از محاکمه، قطعیت و بدون توجه به حق دفاع شخص از خویش می تواند از مصادیق مجرمانه تلقی شود.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی کشور مکلف است براساس وظیفه ذاتی خود نسبت به برخورد با کسانی که این مصادیق مجرمانه را انجام می دهند، اقدام لازم و قانونی کند.
این استاد دانشگاه با انتقاد از ترویج روحیه تهمت و اهانت به افراد در جامعه گفت: شرع مقدس و قانون اساسی اعتبار خاصی برای آبروی افراد در جامعه قائل شده است.
سرتیپی با بیان این که علاوه بر حدود الهی،در باب تعزیرات نیز مجازات های بازدارنده ای برای این موضوع در نظر گرفته شده است، افزود: براساس قاعده فقهی- قانونی برائت که در اصل 33 قانون اساسی آمده، آبروی افراد مهم و با اهمیت است.
اجتمام **9171** شماره 012 ساعت 10:28 تمام
۰ نفر