۱۲ اسفند ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5858700
T T
۰ نفر
چهاردهمین جشنواره فیلم فجر با معرفی اثار برگزیده پایان یافت # تهران -ایرنا 11 اسفند 1374 برابر با اول مارس 1996 چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شامگاه جمعه با معرفی اثار برگزیده این دوره به کار خود پایان داد .
در مراسم پایان کار جشنواره که با حضور وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنرمندان ایرانی برگزار شد هنرمندان برگزیده در بخش های مختلف معرفی شدند .
عزت ا...ضرغامی معاون امور سینمائی و سمعی و بصری وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی در این مراسم باارایه گزارشی از چهاردهمین جشنواره فیلم فجر گفت :سینمای ایران در سال 1374 دوران سخت اما پر افتخاری را پشت سر گذاشت و بیش از 50 فیلم سینمائی بلند که از 3 ماه گذشته کار خود را از صفر شروع کردند توانستند در جشنواره حضور یابند.
بگفته ضرغامی بیش از 800 هزار نفر از مردم در 1200 نوبت نمایش در 20 سالن به تماشای اثارجشنواره نشستند.
هیات داوران جشنواره فیلم فجر ، سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را به فیلم"پدر"ساخته مجید مجیدی اهداء کرد و دیپلم افتخار این بخش به فیلم دایره سرخ ساخته جمال شورجه اهداء شد ، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم فجر نیز به فیلم بازمانده ساخته سیف ا..داد اختصاص یافت .
در بخش بهترین کارگردانی کیومرث پور احمد کارگردان فیلم خواهران غریب سیمرغ بلورین را برد و سیمرغ بلورین بخش بهترین موسیقی فیلم به حسین علیزاده سازنده موسیقی فیلم گبه اهداء شد.
در بخش بهترین فیلم برداری، سیمرغ بلورین جشنواره به محمود کلاری فیلمبردار فیلم گبه اهداء شدو در بخش بهترین فیلمنامه سیمرغ بلورین به کمال تبریزی و رضا مقصودی نویسندگان فیلمنامه لیلی با من است اهداء شد.
در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن فاطمه گودرزی بازیگر فیلم غزال سیمرغ بلورین جشنواره را به خود اختصاص داد و دیپلم افتخار این بخش به افسانه بایگان بازیگر فیلم خواهران غریب اهداء شد.
دربخش بهترین بازیگر نقش اول مرد سیمرغ بلورین به محمد کاسبی بازیگر فیلم پدر اهداء شد و پرویز پرستوئی بازیگر فیلم لیلی با من است دیپلم افتخار این بخش را به خود اختصاص داد.
در بخش بهترین بازیگر نقش دوم زن سیمرغ بلورین به پریوش نظریه بازیگر فیلم پدر اهداء شد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد به حسین یاری بازیگر فیلم اخرین مرحله اختصاص یافت.
سیمرغ بلورین بهترین تدوین نیز به شهرزاد پویا تدوینگر فیلم سفر به چزابه اهداء شد .
در بخش بهترین چهره پردازی سیمرغ بلورین جشنواره به جلال معیری چهره پرداز فیلم غزال اهداء شد و در بخش بهترین جلوه های ویژه جواد شریفی راد جلوه پرداز فیلم دایره سرخ سیمرغ بلورین این بخش را به خود اختصاص داد .
در بخش بهترین صداگذاری سیمرغ بلورین به عباس رستگار و بهروز شهامت صداگذاران فیلم گبه اهداء شد و در بخش بهترین صدا برداری همزمان سیمرغ بلورین جشنواره به نظام کیانی صدا بردار فیلم نون و گلدون اختصاص یافت .
در بخش عکس ،مواد تبلیغی ،پوستر و نمونه فیلم نیز هنر مندان برگزیده این بخش معرفی شدند .
در بخش عکس جمشید بایرامی عکاس فیلم سلام سینما برگزیده شد و دیپلم افتخار این بخش به محمد علیقلی زاده عکاس فیلم روز شیطان اهداء شد.
در بخش طراحی پوستر سیمرغ بلورین به هیچکدام از هنرمندان اهداء نشد و ابراهیم حقیقی طراح پوستر فیلم تیک تاک دیپلم افتخار این بخش را به خود اختصاص داد و از ایدین اغداشلو طراح پوستر فیلم هبوط تقدیر شد.
در بخش بهترین نمونه فیلم سیمرغ بلورین به علیرضا کریمی سازنده نمونه فیلم روز واقعه و دیپلم افتخار به نمونه فیلم های درد مشترک و روسری ابی ساخته های ایرج گل افشان اهداء شد .
۰ نفر