۱۵ مرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5841539
T T
۰ نفر

ارتش کرواسی شهر پترینیا را تصرف کرد

۱۵ مرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5841539
ارتش کرواسی شهر پترینیا را تصرف کرد # زاگرب - ایرنا 15/5/74 برابر با 6 اوت 1995 رادیو زاگرب روز یکشنبه به نقل از منابع نظامی گزارش داد، نیروهای ارتش کرواسی وارد /پترینیا/ ، دومین شهر بزرک کرایینا، شده اند.
ارتش کرواسی روز شنبه حدود سی ساعت پس از آغاز تهاجمش به ناحیه کرایینا موفق شد شهر کنین، مرکز صرب های جدایی طلب در این ناحیه رابه تصرف خود درآورد، اما شهر پترینیا در 60 کیلومتری جنوب زاگرب همچنان مقاومت می کرد. سازمان ملل نیز تصرف این شهر را تایید کرده است در همین حال /ژنرال ایوان تولی/ رئیس بخش سیاسی وزارت دفاع کرواسی شب گذشته /شنبه / گفت ارتش این کشور تا کنون به 80 درصد از اهداف از قبل تعیین شده خود دست یافته است.
وی تاکید کرد پیشروی در جبهه ها سریعتر از انچه پیش بینی شده بود، انجام شده است و عملیات ازادسازی مناطق اشغالی کرواسی طبق برنامه قبلی به پایان خواهد رسید.
تولی همچنین خاطر نشان ساخت منطقه امن اعلام شده بیهاج در بوسنی نجات یافته و ارتش کرواسی با این عمل وظیفه جامعه بین المللی راانجام داده است.
وی احتمال مورد هدف قرار دادن شهر زاگرب بوسیله صرب هارا بسیار کم دانست و افزود حتی اگر این امر صورت بگیرد از لحاظ نظامی هیچ ارزشی نخواهد داشت و تنها جنایتی دیگر به حساب صرب ها نوشته خواهد شد.
همچنین در بیانیه ای که از سوی وزارت دفاع کرواسی منتشر شد آمده است شهرهای ورلیکا/ کیه وو/ درنیس/ زیتنیتس/ بنکوواتس/ گراچاچ لویناتس/ لیوبوو/ پلاسکی/ پرمیسلیه و دوبیتسا در کنترل کامل ارتش این کشور قرار دارد.
۰ نفر