۲۶ خرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5836689
T T
۰ نفر

وزیر نفت کویت : بهای نفت کمتر از حد مورد نظر است

۲۶ خرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5836689
وزیر نفت کویت : بهای نفت کمتر از حد مورد نظر است # ابوظبی - ایرنا 26/3/74 برابر با 16 ژوئن 1995 عبد المحسن المدعج وزیر نفت کویت روزجمعه تاکید کرد بهای کنونی نفت اوپک همچنان کمتر از حد مورد نظر این سازمان است .
المدعج قبل از ترک کویت به مقصد وین جهت شرکت دراجلاس نیمه سالانه اوپک طی مصاحبه ای مطبوعاتی گفت برخی کشورهای تولیدکننده نفت خارج از اوپک به ازای افزایش تقاضای جهانی برای نفت تولید خود را افزایش می دهند .
وی در این اظهارات که توسط خبرگزاری قطر مخابره شد بر ضرورت تماس و هماهنگی با این کشورها از سوی اوپک برای جلوگیری از وارد امدن زیان به کشورهای تولیدکننده نفت تاکید کرد .
اجلاس نیمه سالانه اوپک روز دوشنبه اینده در وین اغاز بکار می کند .
وزیر نفت کویت در خصوص درخواست این کشور برای افزایش سهمیه تولید خود گفت کویت به سهمیه تعیین شده از سوی اوپک پایبند است ومساله افزایش این سهمیه را در اجلاس اتی اوپک مطرح نخواهد کرد .
اما وی افزود درخواست کویت برای افزودن 200 هزار بشکه در روز به سهمیه تعیین شده این کشور پابرجاست وهرگاه مساله افزایش سهمیه ها مطرح شود کویت نیز این موضوع را مطرح خواهد کرد .
المدعج در مورد تمایل برخی کشورهای اوپک برای نرخ گذاری نفت با ارزی غیر از دلار گفت دلار همچنان بعنوان پولی که نفت با ان معامله می شود باقی خواهد ماند .
وی ابراز عقیده کرد که دلار کاملا به بهای نفت وابسته است وبسیار دشوار است که ارزی دیگر برای این منظور در نظرگرفته شود .
وزیر نفت کویت گفت پس از اجلاس وین بمنظور ایجاد زمینه های جدید همکاری نفتی به ایران و روسیه سفرمی کند.
۰ نفر