۳۰ فروردین ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5831730
T T
۰ نفر
دوهیات ازاستان های شرقی افغانستان برای مذاکره با مقام های دولتی و طالبان راهی کابل و قندهار شدند # اسلام اباد- ایرنا30/1/74 برابر با19آوریل 1995 دو هیات از استان های شرقی افغانستان برای مذاکره با فعالان صحنه نظامی این کشور راهی کابل و قندهار شده اند تا از مقام های دولتی و گروه طالبان به خواهند در این مناطق اتش بس برقرار شود .
منابع افغانستان گفتند این هیات ها از استان های لغمان/ کنر و ننگرهار هستند و ریاست ان را حاج قدیر استاندار ننگرهار به عهده دارد که تاکنون خود را از جناح بندیهای سیاسی دور نگه داشته است.
گروه طالبان اخیرا از حاج قدیر خواسته بود تا اداره ننگرهار را به انان واگذار کند و گزارش شده بود که دولت نیز ممکن است در صدد حمله به این استان بر اید.
ننگرهار که در مسیر ارتباطی پاکستان به کابل قرار دارد توسط شورایی مرکب از نمایندگان گروههای مختلف افغانستان اداره می شود و تاکنون از دامنه درگیری های داخلی دور بوده است.
سفیر عربستان سعودی در پاکستان نیز طی دو روز اخیر در جلال اباد مرکز ننگرهار با رهبران چند گروه از جمله حکمتیار/گیلانی و یونس خالص دیدار کرده است.
جلال اباد طی یک هفته اخیر صحنه مذاکرات بسیاری میان گروه های مختلف افغانستان بوده است اما نمایندگان ربانی/ سیاف و طالبان در این مذاکرات حضور ندارند.
۰ نفر