۲۶ شهریور ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5808667
T T
۰ نفر
مجمع عمومی کنفرانس بین المجالس روز دوشنبه تشکیل جلسه داد # پکن - ایرنا 26 شهریور 1375 برابر با 16 سپتامبر 1996 نود و ششمین نشست کنفرانس بین المجالس ، روز دوشنبه با سخنان "جیانک زمین" رئیس جمهوری چین ، در تالار خلق این کشور گشایش یافت .
به گزارش ایرنا ، در این نشست که 500 نماینده از 130 کشور جهان شرکت داشتند ، پیشنهاد مشترک آلمان و کانادا مبنی بر مین زدایی و ممنوعیت جهانی در تولید ، انتقال و به کارگیری مین های ضد نفر با کسب بالاترین رقم آراء تصویب و در دستور کار کنفرانس قرار گرفت .
پیشنهاد ائتلافی و مشابه کوبا و ایران علیه آمریکا ، پس از پیشنهاد آلمان و کانادا ، بیشترین رای را کسب کرد . اما به حد نصاب دو سوم نرسید و به همراه پنج پیشنهاد دیگر از دستور کار جلسه حذف شد .
از مجموع پیشنهادهای ارائه شده به اجلاس بین المجالس فقط یک پیشنهاد می تواند به دستور کار جلسه اضافه شود .
طرح "هلمز - برتون" علیه کوبا ، تثبیت وضعیت حقوقی قدس ، مبارزه علیه به کارگیری کودکان به عنوان کارگر ، اقدام فراگیر برای ممنوعیت جهانی در تولید ، انتقال و به کارگیری مین های ضد نفر ، از جمله پیشنهادهای مطروحه از سوی کشورهای مختلف در نشست عمومی بین المجالس بودند .
حمله موشکی اخیر آمریکا به عراق به عنوان یک پیشنهاد فوری مطرح و رد شد .
پیشنهاد مشترک آلمان و کانادا به عنوان تنها پیشنهاد انتخاب شده 979 رای موافق ، 45 رای مخالف و 471 رای ممتنع و پیشنهاد ائتلافی کوبا و ایران علیه تحریم آمریکا ، 752 رای موافق ، 199 رای مخالف و 558 رای ممتنع داشتند .
با توجه به نتایج رای گیری روز دوشنبه ، مین زدایی به همراه موضوع هایی مانند بررسی حقوق بشر به ویژه زنان و کودکان ، حق توسعه اقتصادی و پیشرفت و مساله غذا ، از مهم ترین محورهای مورد بحث کنفرانس جاری بین المجالس در پکن در پنج روز آینده خواهد بود .
۰ نفر