۳ بهمن ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5783606
T T
۰ نفر
برگزاری مراسم قدس بعد از ظهر امروز در لبنان ادامه یافت # بیروت - ایرنا: سوم بهمن 1376 برابر با 23 ژانویه 1998 برگزاری مراسم ویژه روز جهانی قدس ، بعدازظهر جمعه ، در شهرهای "بعلبک" در شرق و "صور" در جنوب لبنان ، ادامه یافت و جمعیت انبوه شرکت کننده در این برنامه ها، با برآوردن بانک الله اکبر ، با قدس شریف تجدید پیمان کردند.
در شهر بعلبک ، مراسم روز جهانی قدس ، با رژه نظامی یگان های نظامی و گروه های امداد و پیشاهنگان آغاز شد و رزمندگان حزب الله ، توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.
شیخ "محمد یزبک" از روحانیون حزب الله، در این مراسم ، با ایراد سخنانی ، روز قدس را از روزهای مهم جهان اسلام خواند و گفت : امام خمینی با اعلام این روز ، روح تازه ای به آرمان قدس بخشید و مسلمانان جهان هر سال با مشارکت در آئین ویژه این روز ، با قدس و مردم فلسطین اعلام همبستگی می کنند.
شیخ یزبک ، خواستار بسیج همه امکانات مسلمانان و کشورهای عربی ،برای حمایت از مبارزه مردم فلسطین و تلاش برای رهایی قدس از چنک اسراییل شد.
در شهر صور ، در جنوب لبنان ، که فاصله بسیار کمی از بخش اشغالی دارد، جمعیت شرکت کننده با سردادن شعار "مرک بر اسرائیل" و "قدس عزیر ما به سوی تو می آئیم" ، مخالفت خود را با سازش ، به گوش اشغاگران صهیونیست رساندند.
در مراسم شهر صور ، نیز ابتدا یگان های نظامی ، امداد و پیشاهنگی حزب الله رژه رفتند.
شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله، در این مراسم ، با ایراد سخنانی ، وحدت و یکپارچگی مسلمانان را عامل اساسی در مبارزه آزادیبخش فلسطین دانست.
شیخ قاسم افزود: خون مردم لبنان و فلسطین در هم آمیخته شده است تا سرزمین های اشغالی از چنگال اسراییل آزاد شود .
۰ نفر