۱۹ آذر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5778570
T T
۰ نفر
نشست هشتم کنفرانس اسلامی - تهران - گفتگو با یاسر عرفات # تهران - ایرنا 19 آذر 1376 برابر با ده دسامبر 1997 رئیس حکومت خودگردان فلسطین گفت : اجـلاس سران کشـــورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی درتهران در شرایط بسیار حسـاسی برگزار مــی شود و ملت های مسلمان به ویژه مردم فلسطین امید فراوانی به نتایج ان دارند.
"یاسر عرفات" روز چهارشنبه در گفت و گـو با خبرنگار ایرنا افزود: این اجلاس در کشوری برگزار می شود که پیروزی انـقلاب اسلامی در ان امیــد را نزد مسلمان برای اتخاذ تصمیم های قوی و محکـم در جهت حل مشکلات جهان اســـلام و گسترش و تحکیم همکاری و همبستگی میان کشورهای اسلامی دو چندان کرده است.
وی در مورد نتایج گفت و گوهایش بـا سید "محمد خاتمی" رئیس جمهــوری ، ایران گفت:با رئیس جمهوری اسلامی ایـران گفت و گوهای سازنده و مفیدی انجام دادم و از نتایج ان بسیار راضی هستم .
رئیس حکومت خودگردان فلسطین در باره دیدار کنونی خود از جمهوری اسلامی ایران که پس از 17 سال صورت می گیرد، گفت : من بسیار خرسندم که در سرزمین انقلاب اسلامی قــرار دارم و فلسطینیان امیدوارند کــه شـاهد پیشرفت و ترقی جمهوری اسلامی ایران در کلیه زمینه ها باشند .
عرفات با اشاره به بن بست رسیدن گفت و گوهای خاورمیانه، این وضعیت را ناشی از سرسختی دولت نتانیاهو و نادیده گرفتن قطعنامه های سازمان ملل توسط این رژیم ونیز پایبند نبودن اسرائیل به موافقتنامه هایـی که در زمینه صلح با فلسطینیان امضاء کرده است ، دانست .
* 139 *
۰ نفر