۱۶ آذر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5778094
T T
۰ نفر
نشست هشتم کنفرانس اسلامی - تهران ، وزرای خارجه عرب یک جلسه مشترک برگزار کردند # تهران - ایرنا 16 اذر 1376 برابر با هفت دسامبر 1997 وزیران امور خارجه کشورهای عرب روز یکشنبه در حاشیه اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی ، برای تهیه پیش نویس قطعنامه ای در باره روابط ترکیه و اسـراییل و نیز دخالت های این کشـور در کشـورهای عــرب ، یک جسله مشترک برگزار کردند.
یک مقام سیاسی سوریه ، پس از پایان این اجلاس ، به خبرنگار ایرنا گفت: وزیران امور خارجه عرب، پیش نویس قطعنامه ای را تصویب کردند که به موجب آن ، بدون ذکر نام کشوری ، تاکید شده است که کشورهای اسلامی همکاری با برخی از کشورهای غیر مسلمان منطقه خاورمیانه را به زیان مصالح جهان اسلام می دانند.
وی که مایل نبود نامش فاش شود، افزود : قطعنامه پیشنهادی با اشاره به ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق ،درخواست کرده است که اجلاس تهران بهانه های ترکیه را برای ورود به خاک عراق رد و آن را محکوم کند.
وی افزود: کشورهای عرب تلاش خواهند کرد که این پیش نویس از سوی هشتمین نسشت سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شود.
در جلســـات کارشناسان ارشد کشورهای اسلامی نیز پیش نویس قطعنامه ای از سوی عراق درباره محکومیت حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق مطرح شده بود.
* 139 *
۰ نفر