7 نمایشگاه تخصصی صادراتی در تهران گشایش یافت
#
تهران ، ایرنا: 13 بهمن 1377 برابر با دوم فوریه 1999
به مناسبت ایام دهه فجر، هفت نمایشگاه تخصصی صادراتی روز سه شنبه با
حضور وزیر بازرگانی ،دست اندرکاران مرکز توسعه صادرات ،تعدادی از تولید-
کنندگان و صادرکنندگان کشور در محل دائمی نمایشگاهها گشایش یافت.
در این مراسم، مجتبی خسروتاج معاون وزارت بازرگانی و رییس مرکز توسعه
صادرات هدف از برگزاری این نمایشگاهها را شناسایی صادرکنندگان فعال کشور،
ارائه توانمندی های تولیدکنندگان ،صنایع و بازاریابی برای تولیدات داخلی
اعلام کرد.
خسرو تاج افزود: مخاطبان اصلی نمایشگاههای صادراتی خریداران خارجی
هستند، که برای جذب آنها باید برنامه ریزی شود .
وی گفت :در صورتی که این نمایشگاهها به صورت بین المللی برگزار شوند ،
خریداران خارجی انگیزه بیشتری برای شرکت در انها خواهند داشت.
معاون وزارت بازرگانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود توان کافی
و کیفیت مناسب تولیدات داخلی ،هنوز حضور صادرکنندگان ایرانی در بازارهای
جهانی ،مطلوب نیست.
وی حضور ضعیف ایران در بازارهای جهانی را به چند نرخی بودن ارز، ضعف
تشکلهای صادراتی و آشنا نبودن صادرکنندگان با اصول تجارت بین المللی و...
نسبت داد.
در هفت نمایشگاه تخصصی صادراتی ، 73 واحد تولیدی در بخش کفش و پوست ،
106 شرکت فعال در بخش مبلمان و تزئینات، 110 شرکت در بخش چراغهای تزیینی،
73 واحد تولیدی در بخش لوازم خانگی و 67 تولیدکننده مواد شوینده و صنایع
بهداشتی و 85 تولیدکننده در بخش صنایع نساجی و پوشاک ، تولیدات خود را
به نمایش گذاشته اند.
این نمایشگاهها به مدت 5 روز از 13 تا 17 بهمن ماه جاری دایر هستند.