۵ دی ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5737386
T T
۰ نفر
گزارش پیش بینی وضع هوای تهران وسایرنقاط ایران در48 ساعت اینده # تهران ، ایرنا: 5 دی 1377 برابر با 26 دسامبر 1998 سازمان هواشناسی ایران روز شنبه گزارش داد : نقشه هـای هواشناختی ، در نقشه سطح زمین استقرار زبانه های پر فشار را در عرضهـای شمالی کشور همچنان تایید می کند و در عرضهای پایین نفوذ سیستم کم فـــشار از سمت غرب به داخل کشور و در نقشه های سطوح میانی جو نیز زبانه کم ارتفاع باآن همراهی می کند.
بنابراین پیش بینی بارندگی های متناوب که در مناطق کوهستانی به صــورت برف خواهد بود از شمال غرب ، غرب ، جنوب غرب ، مناطق مرکزی ، سلسله جبال زاگرس به سمت شمال استان خراسان را شاهد خواهیم بود.
بـر همین اساس پیش بینی وضع هوای کشور در 48 ساعت آینده بدین شرح خواهد بود.
- هوای سواحل دریای خزر و استان اردبیل نیمه ابری تا ابری همراه با مه در برخی نقاط با بارندگی های پراکنده.
- هوای استانهای آذربایجان غربی ، شرقی ،کردستان ، زنجان وقزوین نیمه ابری یاابری گاهی همراه با بارش برف و یا باران.
- هوای استانهای کرمانشاه ، همدان ،لرستان ،ایلام ، خوزستان ، کهکیلویه و بویــــراحمد، چهارمحال بختیاری ، یزد ،فارس ،بوشهر،اصفهان ،مرکزی ،سمنان و شمال و مرکز استان خراسان نیمه ابری تا ابری با بارندگی های پراکنده که در نقاط سردسیر به صورت ریزش برف است و از اواخر وقت به تـــدریج از غرب کشور از میزان ابرها گاسته شده همراه با وزش ملایم باد.
- هوای سواحل خلیج فارس ،دریای عمان ، جزایر تنب بزرک و کوچک و ابوموسی قسمتی ابری تا نیمه ابری با مه صبحگاهی و یاغبار محلی.
- هوای استانهای تهران و قم نیمه ابری تاتمام ابری گاهـــی با بارندگی های پراکنده و در ارتفاعات ریزش برف همراه با مه رقیق که از اواخـــر وقت از میزان ابرها کاسته می شود.
- هوای سایر نقاط کشور قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش ملایم باد.
بـــــه گزارش سازمان هواشناسی کشور حداکثردمای هوای تهران به 13 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
* ز 139 ک *
۰ نفر