۲۶ آبان ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5732717
T T
۰ نفر
برگزاری مراسم جشن سالروز مبعث رسول اکرم (س ) در انگلیس # لندن ، ایرنا: 26 آبان 1377 برابر با 17 نوامبر 1998 جشن بعثت رسول گرامی اسلام شب گذشته / دوشنبه/ با حضـور شمار کثیری از مسلمانان مقیم انگلیس در "مجمع اسلامی جهانی" در لندن برگزار شد.
در این مراسم که صدها تن از ایرانیـان و مسلمانان سایر کشورهای اسلامی حضور داشتند پس از مدیحــه سرایی و قرائـت اشعاری در منقبت پیامبر اسلام ، سخنرانان به زبانهای عربی و انگلیسی برای حاضران سخن گفتند.
سپس حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سخنانی درباره عظمت و تاثیرات عید بزرک مبعث سخنرانی کرد.
وی با اشاره به نحوه شکل گیری شخصـیت رسول اکرم ( س ) از دوران کودکی تا زمان آغـاز رسالت، بـه تاثیــرات مبعث پیـامبر اسـلام بر پایان دادن به دوران تاریک و ظلمانی جاهـلیت در آن زمان و تاثیرات آتی آن در طول قرنهای متمادی تاکنون اشاره کرد .
حجت الاسلام و المسلمین محمــدی گلپایگانی در ادامه سخنان خود، برخی از وجوه تشابه در دوران نهضت پیامبــر اکرم و انقلاب اسلامی ایران را برشمرد و به مقایسه میان دوستان و دشمنان نهضت پیامبر در صدراسلام و در دوران معاصر پرداخت .
۰ نفر