۱۲ مرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5721013
T T
۰ نفر
31 تن در درگیری مبارزان کشمیری با نیروهای هندی، کشته شدند # دهلی نو ، ایرنا 12 مرداد 1377 برابر با سه اوت 1998 در دو درگیری جداگانه، روز دوشنبه، بین مبارزان کشمیری و نیروهای دولتی در ناحیه " چامبا " ایالت " هیماچال پرادش " هند، 31 کشته و 14 تن دیگر مجروح شدند.
این نخستین درگیری مبارزان کشمیری با نیروهای امنیتی هند، در ایالت هیماچال پرادش است.
پلیس ایالتی گفت: مبارزان کشمیری در ساعات اولیه صبح دوشنبه، با سلاحـ های خودکار وارد روستای " کالابان " شده و اهالی این روستا را هدف گلوله قرار دادند که، 26 تن کشته و 11 تن دیگر مجروح شدند.
در حادثه دیگر ، مبارزان کشمیری پنج تن از جمله یک نیروی پلیس را در روستای " ساتراندی " این ایالت به ضرب گلوله کشته و سه تن دیگر را مجروح ساختند.
منابع رسمی ایالت جامو و کشمیر گفتند: اجرای عملیات جستجو در جنگل های ناحیه " دودا "ی این ایالت ، باعث ورود مبارزان به ناحیه همجوار "چامبا " در ایالت هیماچال پرادش شده است.
" کولدیپ کودا "، مدیر کل پلیس منطقه جامو گفت : درپی این دو حادثه ، در شش ناحیه ایالت جامو و کشمیر نیروهای امنیتی به حالت آماده باش در آمدند.
گزارشها حاکی است ، "فاروق عبدا.."، سر وزیر ایالت جامو و کشمیر و " پریم کومار دومال "، سر وزیر ایالت هیماچال پرادش برای رسیدن به یک راهکار مشترک برای مبارزه با مبارزان کشمیری روز دوشنبه به گفت و گو پرداختند.
۰ نفر