۱۲ فروردین ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5706928
T T
۰ نفر
تلاش دیگری برای عقب کشیدن نیروهای نظامی از کافرنهان تاجیکستان اغاز شد # دوشنبه- ایرنا 12 فروردین 1377 برابر با یک اوریل 1998 نمایندگان دولت تاجیکستان ، اتحاد مخالفان تاجیک ، ناظران سازمان ملل و کمـیسیون اشتی ملی صبح چهارشنبه برای نظارت بر عقب نشینی نیروهای نظامی از ناحیه کافرنهان راهی این منطقه شدند .
معــاون نخست وزیر ، دبیـــر شورای امنیت و مشاور امنیتی رییس جمهوری تاجیکستان و معاون و چند تن از مقـامات دیگر اتحاد مخالفان تاجیک در هیات اعزامی به کافرنهان حضور دارند .
انتظار می رود این هیات کار بازگرداندن نیروهای دولت تاجیکستان واتحاد مخالفان تاجیک که طی هفته گذشته به ناحیه کافرنهان اعزام شده اند به قرار- گاههای قبلی انها و ازاد کردن بقیه سربازان اسیر دولت را به انجام رساند.
براساس موافقت روز یکشنبه کمیسیون آشتی ملی و گروه تماس صلح تاجیکستان قرار بود پس از ازادی پنجـــاه درصد از سربازان دولت توسـط نیروهای اتحاد مخالفان تاجیک ، نیروهای دولتی که از دوشنبه به کافرنهان اعزام شده اند به پایگاههایشان باز گردند .
اتحاد مخالفان تاجیک روز دوشنبه بیشتر اسیران خــود را ازاد کــرد اما نیروهای دولتی هنوز موافقتنامه ها را اجرا نکرده اند .
نیروهای اتحاد مخالفان تاجیک سه شنبه هفته گذشته 110 سرباز وزارت دفاع تاجیکستان را به اسارت گرفته بودند که تاکنون 91 تن انها ازاد شده اند .
* ز 139 *
۰ نفر