۱۴ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5705711
T T
۰ نفر

سفیر بلژیک به وزارت امورخارجه ایران احضار شد

۱۴ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5705711
سفیر بلژیک به وزارت امورخارجه ایران احضار شد # تهران،ایرنا: 14 اسفند 1378 برابر با چهارم مارس 2000 "گیوم متن" سفیر بلژیک در تهران ، روز شنبه به وزارت امورخارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام اخیر دادگاه این کشور به وی ابلاغ شد.
به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه ایران،"بهرام قاسمی" مدیرکل غرب اروپای وزارت امورخارجه اقدام دادگاه بلژیک را نمونه بارز مداخله در امور داخلی ایران خواند.
وی گفت: دادگاه بلژیک چگونه به خود اجازه می دهد در امور داخلی کشوری دیگر دخالت کند و چنین اقداماتی را به عمل آورد؟ قاسمی تاکید کرد: دولت بلژیک باید مواضع خود را نسبت به این موضوع که کاملا مغایر با قوانین حقوقی و بین المللی است ، صریحا روشن کرده و برخورد لازم را به عمل آورد.
سفیر بلژیک با اظهار تاسف عمیق از این حادثه اطمینان داد که مراتب را به کشورش سریعا منتقل کرده و موضوع را با جدیت کامل پی گیری نماید.
گزارشهای دریافتی حاکی است ، یک قاضی بلژیکی بر اساس شکایت یک بلژیکی ایرانی تبار از آقای هاشمی رفسنجانی و با طرح ادعاهایی واهی علیه وی، به پلیس این کشور دستور رسیدگی به این اتهامات را صادر کرده است.
/م.ک/
۰ نفر