۱۰ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5701766
T T
۰ نفر
باوجودبارش باران و برف میزان "منواکسیدکربن " هوای تهران همچنان بالاست # تهران ، ایرنا: دهم بهمن 1378 برابر با 30 ژانویه 2000 بارش باران و برف در تهران در چند روز اخیر ، از غلظت آلاینده ها در هوای این شهر کاست اما غلظت آلاینده "منواکسید کربن " در هوای آن همچنان بالاست .
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت : علت بالا بودن غلظت "منواکسید کربن" در هوای شهر ، اخلال در ترافیک شهر به واسطه بارش باران وبرف ،و نقص سیستم سوخت خودروهااست .
نمایشگرهای کیفیت هوای تهران در ساعت 53:11دقیقه امروز " یکشنبه " غلظت آلاینده " منواکسید کربن " را در هوای شهر در مرتبه "زیاد" نشان می دادند و غلظت دیگر آلاینده ها از جمله "ذرات معلق " که معمولا درهوای تهران زیاداست ،پایین بود .
باتوجه به توقف بارش باران و برف درتهران وکاهش سرعت باد،کارشناسان احتمال می دهند که غلظت آلاینده ها در هوای شهر باردیگر بالا رود و ازاین رو به دارندگان خودروها ،مدیران مراکز تولیدی و عموم شهروندان توصیه می کنند با بازبینی فنی خودرو و تاسیسات آلاینده خود، به پاک سازی هوای شهر کمک کنند .
در تهران بیش ازدو میلیون خودرو فعال هستند و خودروهای سواری بالای 20 سال عمر ، مسوول انتشارتا80 درصد ازکل آلاینده های منتشره درهـــوای شهر شناخته شده اند .
خودروهای بالای 20 سال سن ، 26 درصد تمامی خودروهای موجود درشهر تهران را تشکیل می دهند اما همین تعداد خودرو بیش از 50 درصد چندین میلیون لیتر بنزینی را که روزانه در تهران توزیع می شود ، مصرف می کنند .
نتایج یک مطالعه که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وابسته به شهرداری انجام داده،نشان می دهد که خودروهای بین 10 تا22 سال سن ، بیشترین تعداد خودروهای شهرتهران را تشکیل می دهند و متوسط سن خودرو در تهران در حدود 9/15 سال است .
اطلاعات به دست آمده همچنین نشان می دهد که قریب به 17 درصد از خودروهای سواری فعال درتهران ،روغن سوزی دارند که این امر حاکی ازاستهلاک بیش از حد موتور خودروهامی باشد.
۰ نفر