۸ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5701553
T T
۰ نفر
یک مقام پیشین پاکستان علیه "نواز شریف" شهادت داد # اسلام آباد،ایرنا: 8 بهمن 1378 برابر با 28 ژانویه 2000 " امین ا.. چوهدری " رییس سابق شرکت ترابری هوایی پاکستان روز پنجشنبه در یک دادگاه ضد تروریستی در شهر کراچی شهادت داد که " محمد نواز شـریف " طی دستوری از وی خواست به هواپیمای حامل ارتشبد "پرویز مشرف" اجـازه فرود در پاکستان را ندهد.
ادامه بررسی پرونده نواز شریف ، نخست وزیر پیشین پاکستان بـه اتهــام هواپیماربایی ، قتل و خیانت به کشور روز چهارشنبه در دادگاه ضـد تروریستی آغاز شد.
دولت نظامــی پاکستان نواز شریف را متهم کرده است که در روز 12 اکتبر به رغم این که هواپیمای حامل ارتشبد مشرف و 200 مسافر دیگر فاقد سوخت کافی بود ، اجازه فرود در کشور را نیافت.
چوهدری در شهادت خود گفت : نواز شریف کاملا واضح و بدون هیچ ابهامی به او دستور داد اجازه فرود به هواپیمای حامل ارتشبد مشرف در کشور را ندهد ، اما وی به جای این کار حکم بسته شدن کامل فرودگاه را داد.
چوهدری از جمله متهمان همراه نواز شریف بود ، اما حدود یکماه قبل پـس از شهادت دادن علیه نواز شریف ، تبرئه شد.
نواز شریف با شش تن شامل برادرش " شهباز شریف " از دوم اکتبــر گذشته تاکنون در بازداشت به سرمی بـرد و در صـورت اثبات اتـهامات علیه او، محکوم به مرک یا حبس ابد خواهد شد.
نوازشریف اتهامات علیه خود را رد کرده و "خواجه سلطان" یک وکیل مدافع او مدعی شد طرح کودتای نظامی پیش از 12 اکتبر ریخته شده و ارتشبد پرویزـ مشرف در آسمان ، کنترل هواپیما را بر عهده گرفته بود.
۰ نفر