۸ دی ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5698652
T T
۰ نفر
نماینده مجلس اردن: اعلام روز جهانی قدس موجب خوشحالی مسلمانان شد # امان ایرنا : 8 دی ماه 1378 برابر با 29 دسامبر 1999 "محمد الازایده" ، رییس کمیسیون آزادی ها در مجلس نمایندگان اردن اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی"ره" را موجب خوشحالی و امیدواری مسلمانان به ازادی قدس شریف دانست.
وی در گفتگو با ایرنا اظهارداشت ،اعلام روز جهانی قدس در بعد عربی و اسلامی تاثیر بسزایی داشته و مردم اردن نیز به عنوان بخشی از جهان اسلام از ان استقبال کرده اند.
الازایده تاکید کرد ، مقامات رسمی اردن در اغاز از اعلام روز جهانی قدس حمایت نمودند اما سپس به دلیل تحولات منطقه و روند سازش از مواضع خود عقب نشینی کردند در حالی که توده های مردمی همچنان پایبند به ازادسازی قدس شریف و اختصاص روزی به نام روز قدس هستند.
این نماینده مجلس اردن اظهارداشت ، بیت المقدس میراث نسل های اینده و اساس درگیری با دشمن صهیونیستی است و باید به طور کامل و یکپارچه به مسلمانان باز گردد.
وی در مورد حقوق ادیان الهی در بیت المقدس تاکید کرد ، مسیحیان و یهودیان حق ادای مراسم دینی خود در مسجد الاقصی را دارند اما حاکمیت شهر بیت المقدس باید به اعراب و مسلمانان باز گردد .
الازایده ضمن انتقاد از وضعیت ضعیف اعراب در مقابل مساله قدس شریف و سرزمین فلسطین اظهار داشت : هر چند صهیونیستها حقوق مسلمانان را غصب کرده اند اما روزی فرا خواهد رسید که مسلمانان به حقوق خود دست یابند.
وی با اشاره به طرحهای استعماری آمریکا و صهیونیستها برای توسعه اشغالگری و ظلم به مسلمانان بر ضرورت اقتدارامت اسلامی و رویارویی با طرحهای ضد عربی و اسلامی تاکید کرد .
۰ نفر