۱۱ آذر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5695805
T T
۰ نفر
"مصباح یزدی": قرائتهای گوناگون بزرگترین خطری است که دین را تهدید می کند # اصفهان، ایرنا: 10 آذر 1378 برابر با اول دسامبر 1999 آیت الله"محمد تقی مصباح یزدی" گفت : بزرگترین خطری که از آدم تاکنون برای دین به وجود آمده است ، قرائت های گوناگون از دین است.
وی چهارشنبه شب در جمع اقشار مردم اصفهان در مسجد حکیم این شهر گفت : امروز کار فکری و اعتقادی به جایی رسیده است که بی شرمانه اصول اسلام را انکار می کنند و می گویند قرائتی دیگر است.
عضو مجلس خبرگان اضافه کرد:این موارد حتی در مطبوعات ایران نوشته می شود و حتی برخی نویسندگان آنها مورد تائید و حمایت هستند.
وی گفت : برقراری حکومت اسلامی نعمتی است که عمق آنرا نمی توان یافت.
وی در عین حال افزود : نسبت به شناخت اسلام کوتاهی شده است و بسیاری از نابسامانی ها که در جامعه وجود دارد به واسطه کوتاهی در شناخت اسلام است.
وی با تاکید بر اصل شناخت اسلام اضافه کرد: در کنار شناخت اسلام نیز باید نسبت به پیاده کردن احکام اسلام در جامعه اقدام کرد.
آیت الله مصباح یزدی همچنین مسوولیت نسبت به دیگران در قبال فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یاد آور شد و گفت : این از واجبات دین است که نسبت به آن کوتاهی شده است.
نماینده مجلس خبرگان گفت: در این دوره سیل شبهات در دل جوانان جاری شده است و وظیفه همه کسانی که علم و معرفت دارند از جمله روحانیت است، که به شبهات پاسخ دهند.
وی اضافه کرد : شبهات در جامعه را باید یاد گرفت و واجب کفایی است که نسبت به پاسخ آن اقدام کرد.
وی وجود برخی مظاهر فساد اخلاقی و کمرنک شدن ارزش های اسلامی را در زمره مصدایقی دانست که با کم کاری نسبت اجرای برخی اصول اسلامی در جامعه بروز کرده است.
آیت الله مصباح یزدی گفت : باید شیوه های جدیدی در شناساندن اسلام به نسل جوان به کار بست و حرکات علمی و فرهنگی را تقویت کرد.
وی با تاکید بر رفع شبهات موجود در سطح دانشگاه ها گفت : اساتیدی باید تربیت کرد تا شبهات را پاسخ دهند.
وی با تاکید بر شناخت اسلام ، عمل به احکام اسلام و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، گفت : در این صورت می توان امیدوار بود که خداوند متعال به شکرانه این نعمت بر نعمات خود بیافزاید.
۰ نفر