۲۹ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5694503
T T
۰ نفر
"آیت الله مشکینی": خویشتنداری از صفات بارز کارگزاران نظام الهی است # قم ، ایرنا: 29 آبان 1378 برابر با 20 نوامبر 1999 آیت الله "علی مشکینی" رییس مجلس خبرگان ایران خویشتنداری را یکی از صفات بارز کارگزاران نظام الهی دانست و گفت : کسانی که در پست ریاست قرار می گیرند باید نسبت به افرادی که ولایت دارند خوب و نیکو رفتار کنند.
وی گفت : در نظام اسلامی کسی می تواند در راس امور قرار گیرد که دارای ورع ، حلم و بردباری باشد و با مردم همچون پدر رفتار کند.
رییس مجلس خبرگان در دیدار با فرماندهان رده های مختلف بسیج قم روز شنبه افزود: ریاست برای کسی صالح است که بر غضب و عصبانیت خود غلبه کند.
وی گفت : اگر حکومتی می خواهد دوام داشته باشد باید بر دو پایه محکم " قوانین عادلانه " و " عقل و تدبیر" استوار باشد.
رییس مجلس خبرگان،قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را مترقی و اسلامی ترین قوانین جهان دانست و گفت : این قانون الهی است و برپایه عدل و توحید استوار می باشد.
وی با اشاره به این مطلب که " قانون و رهبرالهی باعث پایداری هر کشوری است " خطاب به نیروهای بسیجی گفت : من به شما توصیه می کنم که قانون اساسی را خوب مطالعه کرده و به آن دقیق عمل کنید.
وی افزود : اگر می خواهید بین خدا و خلق محبوب باشید باید به وظیفه الهی خود عمل نمایید.
دراین دیدار سردار " سید قاسم قریشی " فرمانده سپاه منطقه قم گزارشی از فعالیتهای این نهاد انقلابی و برنامه های هفته بسیج را بیان کرد.
۰ نفر