۲۳ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5693717
T T
۰ نفر
شرکت نفتی شل علاقه مند به گسترش فعالیت های خود در ایران است # تهران ، ایرنا: 23 آبان 1378 برابر با 14 نوامبر 1999 رییس بخش فعالیت های شرکت نفتی شل در ایران گفت: شرکت شل علاقه مند به گسترش فعالیت های خود در بخش نفت ، گاز و پتروشیمی ایران است.
"مایکل بلاها" (blaha michael ) روز یکشنبه در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان های نفتی سروش و نوروز بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت رویال داچ شل ، در تهران به ایرنا گفت: شرکت شل خواهان کمک به توسعه صنعت نفت ایران است.
وی با توجه به اینکه این اولین قرارداد توسعه میادین نفتی ایران بین شرکت شل و شرکت ملی نفت ایران است، گفت: ایران دارای ذخایر بسیار نفت خام است و بعد از عربستان مقام دوم را در منطقه دار است . ایران با اجرای طرحهای توسعه ایی در صنعت نفت خود می تواند جایگاه خوبی را در صنعت نفت جهان به دست آورد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران طرحهای بسیاری در زمینه اکتشاف، تولید و ارزیابی میادین نفتی در دست اجرا دارد.
بلاها ضمن ابراز علاقه به شرکت در توسعه میدان نفتی تازه کشف شده آزادگان در ایران، گفت: سقف مشخصی را برای انجام سرمایه گذاری در ایران مد نظر نداریم. در هر طرحی که جذاب باشد یا به تنهایی یا با مشارکت با دیگر شرکت های نفتی شرکت خواهیم کرد.
وی در خصوص قراردادهای بیع متقابل گفت: قرارداد بیع متقابل در حال حاضر برای ایران خیلی خوب است و هر نوع قرارداد نفتی دارای نکات مثبت و منفی است.
بلاها افزود : قرارداد سهم الشرکه تولید در بلند مدت مطلوب تر است و انگیزه بیشتری را برای بهینه کردن تولید ایجاد می کند.
۰ نفر