۱۰ شهریور ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5684453
T T
۰ نفر
سهم بخش خصوصی در تامین هزینه های تحقیقاتی ایران صفر است # اصفهان ، ایرنا: دهم شهریور 1378 برابر با اول سپتامبر 1999 " اسدالله ناصح زاده " رییس انجمن شیمی و مهندسی شیمی ایران اعلام کـرد که تمامی هزینه های تحقیقاتی در ایران از سوی دولت پرداخت می شود و سهم بخش خصوصی در تامین این هزینه ها صفر است.
ناصح زاده ، روز چهارشنبه در همایش " علمی شیمی معدنی ایران " گفـت : بررسی مقایسه ای شاخصهای تحقیقاتی کشور با کشورهای پیشرفته نشاندهنده ایـن واقعیت است که ایران از نظر تعداد و نسبت دانشجو، تعداد محقق ،منابع مالی ،تحقیق ، چاپ کتاب و بهره برداری از نتایج تحقیقات، در زمره کشورهای فاقد پایگاه علم و فن آوری است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت : سطح نازل تولیدات ، وابستگی به منابع نفتی ،ترکیب جوان جمعیت ،بیکاری، نوسان در سیاست گذاریها و برنامه ریزیهای کلان و وضعیت نامطلوب تحقیقات ، از تنگناهای عمده کشور است.
ناصح زاده هم چنین گفت : سهم اعتبارات تحقیقاتی نسبت به تولید ناخالـص ملی درطی دهه اخیر در کشور بین دو تا چهاردهم درصد در نوسان بوده ، ایــن درحالی است که این سهم در کشورهای پیشرفته 5/2 تا سه در صد برآورد می شود.
*م.ف *
۰ نفر