۲۶ مرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5682635
T T
۰ نفر
خاتمی ، به دلیل کمبود دارو از مردم عذرخواهی کرد # تهران ، ایرنا : 26 مرداد 1378 برابر با 17 اوت 1999 "محمد خاتمی" رئیس جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی گفت :باتوجه به اینکه در عرصه دارو و درمان نسبت به بخشهای دیگر ارز زیادی تخصیص داده ایم با این حال به خاطر کمبود دارو از مردم عذرخواهی می کنیم و در صدد رفع کمـــبودها هستیم.
رییس جمهوری روز سه شنبه در همایش " پرستار و اقتصاد بهداشت " هم چنین بر عزم و اراده دولت در حل مشکلات کشور ازجمله مشکلات موجود در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی و تامین اقلام دارویی تاکید کرد.
وی گفت : یکی از سیاست های وزارت بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی ، مساله انتقال دانش و فن آوری در زمینه تولید دارو در کشوراست که اثار این سیاست در آینده ظاهر خواهد شد.
خاتمــی با اشاره بـه مشکلات اقتصادی کشور ، ایجاد یک " تحول بنیادیـن" همراه با " عزم ملی" در این خصوص را ضروری خواند و گفت : باید در سازوکار اقتصاد کشور تحول ایجاد شود .
وی در بخشی دیگر از سخنانش به مناسبت روز پرستار ، بر لزوم ارتقاء سطح دانش و پیشرفت علـمی و مهارتی حرفه پرستاری در ایران تاکید کرد .
خاتمـــی بـا قدردانی از تلاش ها و زحمات پرستاران در عرصه های مختلـف ، بویژه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت : به رغم زحمات و خدمات پرستــاران ، انچه به پرستاران عـرضه می شود ، تناسبی با فعالیت های آنها ندارد و بخـش پرستاری نیز همانند بسیاری از بخش های دیگر در کشور دچار محرومیت هایی است.
رییس جمهوری در این مراسم هم چنین هدایایی به چهارتن از پرستاران نمونه اهدا نمود.
۰ نفر